Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Jaha, ni som kommit en bit med träningen. Hur känns det när ni får till en bra galoppiruett. Känns hästen lägre eller högre?
Svar
19
· Visningar
1 628
Senast: Susan
·
Ridning Ja, vad skulle ni tycka om en sån korsning? Jag har gått och blivit kär i denna lilla sötnos, och går och funderar på om hon ska bli min...
Svar
8
· Visningar
2 507
Senast: fjordtokan
·
Ridning jag sitter och funderar på det, vad jag vill få ut av en ridkurs. Idagsläget har jag inte en aning så det är antagligen därför jag inte...
2
Svar
20
· Visningar
2 451
Senast: tomten
·
N
Ridning Hej! :) Var och kollade på ett varmblod, såg ut som ett halvblod och var inte ens frysmärkt! är det vanligt? Men iaf, han stog...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 379
Senast: Gimlan
·
I
Ridning Jag vet inte riktigt hur detta fungerar med forum, jag har kollat lite men jag vill se hur ni andra tränar era travare / eller...
Svar
17
· Visningar
1 538
Senast: IzabelPatron
·
T
Ridning Ställer frågan i detta forum då jag tror att ni kan ge de smartaste tankegångarna...har själv hållt på mkt med centrerad ridning så jag...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 238
Senast: Totti
·
Ridning hej! tips på att stärka bakbensmusklaturen önskas:D?
Svar
5
· Visningar
1 137
Senast: Totola
·
B
Ridning Jag är superny på att TÄNKA på vad jag verkligen GÖR uppe på hästryggen. När jag var liten red jag ganska mycket, men då satt jag bara...
Svar
2
· Visningar
885
Senast: majeld
·
S
Ridning Har problem som jag upplever i ridningen och det är att jag upplever att jag hamnar till höger, å även sadeln hamnar till höger...
Svar
2
· Visningar
830
Senast: tuaphua
·
Ridning Hejsan allihopa:laugh: Det är så här att min ridtravare har problem att samla sig och bära upp sig i galoppen på raksträckor i...
Svar
9
· Visningar
1 144
Senast: Varmblod90
·
F
  • Låst
Ridning Behöver hjälp! Jag har en shetlandsponny som är 98 cm hög om jag minns rätt. (eller så är det 96 cm, men det spelar inte så stor roll)...
49 50 51
Svar
1 000
· Visningar
115 961
Senast: ponnybarn
·
  • Låst
Ridning Ja, vad säger ni som sitter här? Hur är det med ytterskänkelns varande, vad har ni fått lära er om den och hur använder ni den? Jag...
19 20 21
Svar
408
· Visningar
24 751
Senast: Immer
·
Ridning går de alls att göra detta. och hur skall man i så fall göra de, hingsten först eller?
Svar
5
· Visningar
2 349
Senast: __Stilett__
·
G
Ridning Nu när hösten kommer så kommer även regn och rusk. Marken blir extremt våt och minsta trav/galopp på gräs får hela gräsmattan bli en...
Svar
12
· Visningar
1 707
Senast: Gullregn
·
A
Ridning Har den senaste tiden ridit en hel del utan sadel mest för att jag kände att jag behövde "stretcha" lite och för att jag haft väldigt...
2
Svar
21
· Visningar
3 156
Senast: LLaika
·
E
Ridning Hej! Är sedan tre månader lycklig ägare till en varmblodsvalack på 6 år. Han är mycket charmig, nyfiken och lättlärd. Det är en smäcker...
Svar
4
· Visningar
954
Senast: SandraM
·
Ridning Brukar väldigt sällan skriva i häst-delen av det här forumet, men nu känner jag att jag skulle behöva lite tankar från andra. Jag...
Svar
2
· Visningar
1 178
Senast: Fossing
·
A
Ridning Hejsan, jag äger en d-ponny på 11 år som är van vid att tränas mycket. Jag köpte henne 30 april 2009 och där jag har henne nu finns det...
Svar
7
· Visningar
1 677
Senast: Lydia
·
Ridning Bakgrund Har äntligen börjat rida så smått igen efter ett långt uppehåll (för första gången på 100 år rider jag dessutom i grupp)...
2
Svar
23
· Visningar
1 846
Senast: Kattsak
·
A
Ridning Hejsan, jag hoppas att ni vill ge lite input kring hur man hittar en bra ridskola? Jag har sökt bland tradarna med de jag hittat...
Svar
7
· Visningar
1 577
Senast: Annelein
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka