Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

A
Ridning Hade turen att bli filmad när jag red för ett tag sedan och har studerat min sits en del och hittat lite smått och gott. För dem av...
Svar
7
· Visningar
969
Senast: Trani
·
Ridning Vi har en travare som jag tyvärr inte hinner med. Vi har haft han utlånad på foder hos 3 personer. Den första: låt oss säga att det var...
Svar
9
· Visningar
1 446
Senast: Piggelkot
·
Ridning En häst som är igång, klarar att gå på lektion en timme dressyr, hoppa några hinder, ridas ut i skogen 2-3 timmar i alla gångarter utan...
Svar
3
· Visningar
996
Senast: Habina
·
Ridning Hej allihop. Vänder mig till er eftersom jag behöver få lite råd från några som (vad jag förstått) inte är fullt så stressade och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
14 735
Senast: Totola
·
Ridning hur har du det? låter du andra rida på din häst/ponny? varför/varför ej jag har själv en hjälpreda om jag inte kan pga jobbet...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
8 940
Senast: SandraM
·
E
Ridning Min dotter har nu ridit i ett par år och vi föräldrar börjar prata om att vi kanske ska prova. Jag har dock en höftprotes, är det någon...
Svar
1
· Visningar
1 111
Senast: Remix
·
U
Ridning Min ridtravare är väldigt pigg och känslig för skänkeln.Och speciellt i galoppen,då drar han gärna och skiter i vad jag vill.. Men hur...
Svar
12
· Visningar
1 242
Senast: unspection
·
Ridning När man tittar på olika annonser så finns det ju massor av folk som vill ha överpris för sina hästar.. Hur vet man vad hästen är värd...
Svar
11
· Visningar
3 663
Senast: IngelaH
·
I
Ridning Hejsan! Jag har noterat att min häst blir stel och lite känslig över ryggen när det regnat och varit rått ute. Hon ömmar inte över någon...
Svar
12
· Visningar
1 326
Senast: WonkyDonkey01
·
K
Ridning Hem kom det sötaste fjordsto som finns, välutbildad men sååå felriden senaste åren. Efter kotknackare, ny utprovad sadel o otaliga...
Svar
17
· Visningar
1 870
Senast: koftena
·
Ridning Usch jag känner mig så otroligt dålig just nu, inget går bra. Känns som om min sits blir nästan värre och värre för varje dag, även om...
Svar
10
· Visningar
2 153
Senast: annaklara
·
C
Ridning hej jag jag har precis börjat rida en travare som har varit skadad i ryggen och inte blivit riden på drygt ett år. nu är han frisk och...
Svar
2
· Visningar
781
Senast: AusboCaligula99
·
L
Ridning Har alltid trott att zebror är för vilda och argsinta för att de ska kunna ridas in. http://www.youtube.com/watch?v=nwWqC88IOK8...
Svar
2
· Visningar
5 015
Senast: Lackly
·
Z
Ridning Hej, jag undrar om det går att lämna in en Ultraflex Ecuyer till en vanlig sadelmakare för att få den omsydd? Sadeln i fråga är...
Svar
7
· Visningar
1 256
Senast: fjordtokan
·
Ridning hej. Jag fick för tre veckor sedan hem min nya häst. Det är ett sto på 11 år med mycket egen vilja. Hon beter sig mycket annorlunda...
2
Svar
22
· Visningar
2 767
L
Ridning VAD är skillnaden mellan akademisk ridkonst och engelsk ridning? Inte förstått de helt, är det bara historia eller rider man på helt...
Svar
13
· Visningar
4 616
Senast: bigganl
·
Ridning hej! jag letar efter någon som skulle kunna hjälpa mig att få tag i en damsadel antingen i sverige eller från utlandet. även...
Svar
6
· Visningar
1 328
Senast: Folshult
·
S
Ridning min c-ponny har en tendens att slänga ut sina bakben i galoppfattningen. jag har aldrig fallit av när detta sker men det ser inte så...
Svar
8
· Visningar
1 807
Senast: Pancakes
·
Ridning Jag har ett problem med min häst. När jag rider ut blir han alltid väldigt pigg på hemvägen. Han skrittar inte normalt utan trippar...
Svar
19
· Visningar
1 333
Senast: Vicksan
·
Ridning Jag har lite problem med en häst som jag har ridit i ca ett halvår. Den senaste tiden har hon börjat vägra gå fram när jag rider ut. Det...
2
Svar
21
· Visningar
3 081
Senast: dramatik
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar