Konstigt beteénde vid ridning

Sv: Konstigt beteénde vid ridning

Uppdatera gärna tråden vartefter nyheterna strömmar in. Följer den med intresse. :)

håller med, tycker detta var mkt intressant, och vill veta hur du gör och vad problemet visar sig sitta.
Om du palperar ryggen hela vägen från manken och bak, reagerar hon ngn stans? svullen eller varm i ngt ben? ser nu att du redan kollat ryggen...
Min valack är mkt öm i huden nu pga fällningen och gillar tex ej galopp skänkeln, det kan kanske var så att hon ant är brunstig och testar dig just nu? eller är mkt påverkad av fällning?

Nix, hon reagerar "bara" när man trycker på höger sida av nacken. DET gillar hon inte. Då kör hon upp huvudet och "grimaserar".
Testar gör hon nog det med eftersom hon helt plötsligt inte vill bli hämtat i hagen m.m
Jag lovar att uppdatera allt eftersom

Så, nu har tandläkaren varit på besök. Detta uppskattades inte av min häst :p
Hon hade en ganska stor hake på ena sidan och väldigt vasst bett. Jag har inte ridit henne än för kiropraktorn ska komma i morgon och behandla henne först. Sedan ska vi igång. Jag hoppas verkligen att det har hjälpt.
Jag uppdaterar igen i slutet av veckan.
*Håll tummarna*

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 427
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 557
Hästvård Jag vill bolla lite med er som har eller har haft en häst med problem med luftvägarna. Eller bara på något sätt har erfarenhet eller...
Svar
6
· Visningar
1 241
Senast: Miikan89
·
Hästvård Hej!:) Jag håller på att leta runt efter en egen häst. Senaste hästen jag var och provred(ett skimmel sto) verkade bra från ryggen men...
Svar
1
· Visningar
750
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama