R
Reew
Sv: vem FÅR rida din häst
Hej,
jag låter inte många rida min häst
Det är bara jag min mamma, en medryttare.
Bara FÖR ATT! :
Hästen får så olika ridstilar från olika ryttare som kan göra så att den blir jobbig att rida på så sätt ett TEX! om du ber hästen att rygga på ditt sätt, och hästen inte fattar ett skit eftersom att den har fått en annan stil med att hur man ryggar , på så sätt förstörs din ridning på din egna häst, då är det väll inte så himla roligt längre, när du måste arbeta hela tiden för att hästen ska förstår din ridning och så kommer det massa andra ryttare som tjatar in sin ridstil på hästen
Den är som svenska o engelka, för den som inte kan engelska och den säger
'' Troth'' och så säger du ''trava''
och att du just då lärt dig ordet Troth för att förstå vad det betyder.. Och så kommer '' trav'' som gör så att du glömmer bort '' troth''
mycket text, men det ä lärorikt för dig
Och detta är just därför min häst bara rids av 3 ryttare.. Helst bara 1-2 st ..
Hej,
jag låter inte många rida min häst
Det är bara jag min mamma, en medryttare.
Bara FÖR ATT! :
Hästen får så olika ridstilar från olika ryttare som kan göra så att den blir jobbig att rida på så sätt ett TEX! om du ber hästen att rygga på ditt sätt, och hästen inte fattar ett skit eftersom att den har fått en annan stil med att hur man ryggar , på så sätt förstörs din ridning på din egna häst, då är det väll inte så himla roligt längre, när du måste arbeta hela tiden för att hästen ska förstår din ridning och så kommer det massa andra ryttare som tjatar in sin ridstil på hästen
Den är som svenska o engelka, för den som inte kan engelska och den säger
'' Troth'' och så säger du ''trava''
och att du just då lärt dig ordet Troth för att förstå vad det betyder.. Och så kommer '' trav'' som gör så att du glömmer bort '' troth''
mycket text, men det ä lärorikt för dig
Och detta är just därför min häst bara rids av 3 ryttare.. Helst bara 1-2 st ..