Era bästa smaksättningar...

Cattis_E

Trådstartare
..på bulgur och liknande.

Provar just nu med parmesan, soltorkad tomat och citron. Men det stod inga mängder där jag hittade det.
Det blev helt ok men måste finnas godare.
Tar tacksamt emot era bästa förslag, med ungefärliga mängder av de olika sakerna.

Inga oliver (eller koriander) för min del bara. Olivolja funkar..

Jag kokar alltid bade potatis, ris, och liknande i nagon form av buljong. Couscous, bulgur, och liknande hackar jag oftast ner soltorkad tomat, torkade bar, fron, notter, eller vad jag kommer pa och som passar till det protein jag har till maltiden.

Jag gör ofta en örtolja som tillbehör till bulgur. Mixa olivolja med valfria örter. Jag har använt t ex basilika, persilja och ruccola med bra resultat. Vitlök är också gott i. Salt och peppar.

Sojasås! Även den ljusare, som är lättare i smaken. Samt sambal och citron! Quinoa (som vi ofta äter) kokar jag i grönsaksbuljong. Jag har även creme fraiche ovanpå.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
817
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 203
Senast: Roheryn
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 874
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 220
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka