Tack för svar
min häst går bra i skritt men det är som att det låser sig fullständigt när vi ska trava. Har hon smärtminne? Tidigare har det gått bra. Jag kliar mig i huvudet och tänker att det delvis kan bero på mig som har blivit oerhört osäker o rädd delvis när vi ska komma till moment trav. Fast hon går fint i skritt. Efter några travsteg går hon ur form, biter sig fast i båda sidor av bettet och springer rakt fram. Oavsett att ridbanan tar slut. Liksom en stressreaktion. Och då bryter jag naturligtvis av och känner att jag har totalt misslyckas. Och vågar inte prova mer. Och hästen får ett kvitto på att detta inte går.
Ja- vi är fast i en ond cirkel... Känner att jag behöver byta till en bana ridhus m sarg/ staket och annat underlag som är bättre. Det vet jag hade hjälpt. Veterinären har som sagt inte hittat någonting alls och jag propsade på och kände mig jobbig. Sedan var det ju så att hon hade låsningar i ländryggen. Och är ren på röntgen inkl rygg. Så jag vill eg bara skriva av mig lite för jag tror eg bara att bakbenet är svagare, för en inflammation borde ju ha böjts fram?? ! Så kanske en ryttare som inte är i denna onda stresscirkel som jag är i med hästen borde stärka hennes självförtroende i trav och andra gångarter? Det känns bara så pissigt för denna hästhistoria har knäckt mitt självförtroende nästan helt. Har ändå ridit flera år på hyfsad nivå och inte varit såhär rädd/ osäker nånsin trots endel utmaningar. Och nu när honnör frisk och vi ska komma förbi bekvämlighetszonen i bra bärig skritt så vågar jag inte pusha henne av rädsla för att hon skall explodera som tidigare. Ber om ursäkt för att jag helt har kapat din tråd. Var däremot oerhört nyfiken på er historia då den liknade min och vill gärna ha uppdateringar om hur det går för er.