Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

E
Ridning Jag undrar lite över en sak: Min travare är jätteduktig i galoppen (det går fort, men den är rund och fin). Men jag undrar hur jag kan...
Svar
8
· Visningar
1 122
Senast: ellenherm
·
B
  • Låst
Ridning Jag har kollat runt här på bukefalos efter maxlängd och vikt för att rida Shettis, Men hittar ingen passande tråd. Han är väl ungefär...
Svar
1
· Visningar
744
Senast: IngelaH
·
M
Ridning Jag har en härlig äldre läromästare som jag oftast rider utan sällskap och det funkar jättebra. Vi använder antingen tredelat eller rakt...
Svar
4
· Visningar
913
Senast: Mie
·
Ridning kan man göra så att man rider på det vanliga tränsbettet i paddocken och underträning och sen hackamore ute i skogen(pga att pållen är...
Svar
2
· Visningar
640
Senast: timme
·
S
Ridning När du rider om du tex rider förbi en jättefarlig sten/brevlåda/soptunna etc. Hästen studsar till/hoppar iväg. Vad gör du då? Ingenting...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 697
Senast: Wiiee
·
T
Ridning jaha.. då var det dags igen då... Åkte väl naturligtvis av 6 åringen i söndags när jag och kompisen var ute på en lugn skrit tur på...
Svar
15
· Visningar
2 661
Senast: Tequilasun
·
Ridning Har just nu min foderhäst som är 162mkh. Ska titta på en häst på fredag som ska vara supersnäll o han är 169 i mkh!!! :eek: hehe Är...
Svar
9
· Visningar
1 235
Senast: Deimion
·
Ridning Min häst får inte ridas på några månader men däremot så har vi fått order om att stärka honom via tömkörning och skogspromenader. Han...
Svar
11
· Visningar
1 475
Senast: Boerperd
·
G
Ridning Hejsan! Jag har lite frågor om halsring, alltså jag skulle vilja börja rida med det. Jag har börjat öva från marken med mitt sto och...
Svar
6
· Visningar
1 309
Senast: Trivial
·
A
Ridning är det en bra idé för att bygga ryggmuskler på min kille `? typ studshoppning, är det möjligt i trav, och vilket avstånd / höjd är det...
Svar
5
· Visningar
1 815
Senast: Nica2
·
Ridning Jag är intresserad av en d-ponny, sto f-05. Hon mättes som 3 1/2 åring till 140, har växt sent och har växt en del i sommar. Ren...
Svar
5
· Visningar
821
Senast: Ninnie
·
Ridning Fasen va ont det gör när man flyyyger av i galoppen! :mad: Det var andra gången jag red honom (ny häst) och han vägrade sakta ner i...
2
Svar
25
· Visningar
2 526
Senast: McFlurry
·
G
Ridning Hej! Vet inte riktigt om detta är rätt forum men annars får väl moderator flytta tråden;) Jag undrar om man fortfarande får komma...
Svar
1
· Visningar
822
Senast: toughcookie
·
A
Ridning Jag har en helt underbar ridtravare som är väldigt välriden & utbildad. Brukade rida i paddocken regelbundet tidigare, men så rann...
Svar
10
· Visningar
1 165
Senast: n33Lu
·
W
  • Låst
Ridning Är det inte dax med en bild och film tråd här på ridtravar forumet, som vi kan dela mellan varandra =) :d Jag skulle iallfall tycka det...
2
Svar
21
· Visningar
2 505
Senast: IngelaH
·
S
Ridning bytar ni bett på er häst ibland eller rider ni alltid med samma? vilka bett bytar ni mellan i så fall och varför? det skulle vara...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 783
Senast: misen
·
Ridning Jag har nu två hästar och har så dåligt samvete när jag mest rider den ena. Skulle vilja höra lite hur ni gör som har 2 eller kanske...
Svar
7
· Visningar
884
Senast: Lazio
·
J
Ridning På tisdag ska jag åka och prova ut en sadel till min arabvalack, och förhoppningsvis hitta en passande i rätt prisklass. Jag skrotade...
Svar
1
· Visningar
755
Senast: M-oaa
·
Ridning när ja red min häst igår lade jag märke till att hon hade lite konstiga läten för sig, svårt att beskriva hur det lät men det möjligt...
2
Svar
21
· Visningar
5 071
Senast: Immer
·
H
Ridning Här sitter jag på en c-ponny som är mindre än min foderhäst, jag är ca 162 lång och väger ca 50 kg, kommer troligtvis inte växa mer pga...
Svar
10
· Visningar
1 166
Senast: WonderWoman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025