Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

U
Ridning min häst är väldigt känslig mot skänkeln och mot minsta lilla pet ökar,Finns det något sätt som kan göra så att han inte blir lika...
Svar
6
· Visningar
2 098
Senast: jnfr
·
B
Ridning Jag behöver era synpunkter, tips, idéer samt förslag! Ska jag, eller ska jag inte fortsätta att satsa på min snart 9-åriga valack? Ja...
Svar
4
· Visningar
1 122
Senast: Svalina
·
Ridning Halloj! Jag lägger in denna tråden här på KR då jag gissar att ni som är intresserade av denna typen av klädsel antagligen tittar in...
10 11 12
Svar
236
· Visningar
41 139
Senast: Buck
·
A
Ridning En pepptråd för oss som är ganska så mkt nybörjare i hästvärlden, har svårt för något grundläggande i ridningen (som ex någon av...
Svar
10
· Visningar
1 289
Senast: annibanni
·
Ridning Hej! Om ett tag ska jag vara med i en maskeradhoppning och hoppa L: D, och jag skulle vilja ha typ som ett ländtäcke på hästen i stil...
Svar
5
· Visningar
1 747
Senast: Melrose
·
Ridning Jag har fått erbjudande att rida två stycken travare, ridträna alltså, dressyr och uteritter, låta dom vila från travet helt enkelt...
Svar
4
· Visningar
1 237
Senast: MizzFail
·
A
Ridning Hej! Har någon tips på hur man kan få en häst med naturligt hög huvudposition som är rätt tittig och ofokuserad att sänka sig och bli...
2
Svar
23
· Visningar
8 481
Senast: Partylaxen
·
Ridning Ja nu kommer den roliga perioden för oss hästmänniskor, de eviga höstmörkret(känns de som iaf). Men livet stannar ju inte upp för de...
2
Svar
22
· Visningar
1 958
Senast: Pia-Moni
·
Ridning Är det någon som vet hur man lär en häst att göra bakdelsvändning. Jag vill lära min häst det men vet inte riktigt hur jag ska gå till...
Svar
1
· Visningar
801
Senast: JeennI
·
Ridning Vet inte riktigt var jag ska lägga den här tràden, men eftersom den handlar om riding, och tjurfaäcktiningsridning sà lägger jag den...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 753
Senast: loobah
·
A
Ridning jo, min häst blir väldigt stressad när jag ska longera honom..:S han verkar tro att jag vill att han ska galoppera så fort jag smackar...
Svar
13
· Visningar
1 256
Senast: Elina8
·
Ridning Hej! Jag har en häst som alltid varit spänd och stressad i samband med ridning, speciellt i samband med uppsittning, ända sedan jag...
Svar
14
· Visningar
2 170
Senast: chira
·
B
Ridning Hejsan! Har kikat runt lite här men inte hittat någon tråd där man kollar lite på hästens exteriör :P Kan vi inte lägga in bilder på...
Svar
6
· Visningar
1 340
Senast: Poppinella
·
  • Låst
Ridning Rätta mig gärna om jag har fel, men visst har ni ingen ren filmtråd i detta forumet?! För mig och andra nyfikna skulle det sitta fint...
2
Svar
35
· Visningar
4 908
Senast: Hanna_Z
·
E
Ridning Japp, precis som titeln säger så söker jag efter hästord på norska! Så alla därute som kan detta grannlands-språk, hjälp mig! :)...
Svar
3
· Visningar
1 390
Senast: Lucy
·
R
Ridning Jag har en frieserhäst på helfoder. Hon är 11 år och har stått i flera år innan jag tog henne på foder. Hon är jättesnäll i all...
Svar
4
· Visningar
1 268
Senast: GebaGirl
·
Ridning Skulle vara kul att träffas någonstans och prata historisk ridning etc. Vad sägs om att träffas hemma hos någon som har hyfsat gott om...
Svar
3
· Visningar
1 118
Senast: _Nena_
·
R
Ridning Hej! Har lite problem då min häst är väldigt stel ibland, oftast i högersidan. Har ngn nått bra tips på lösgörande övningar? Tacksam...
Svar
4
· Visningar
912
Senast: Grannox
·
R
Ridning Hej! En av mina hästar är lite svår vid hoppning då han drar mot hindrena. Det skulle ju inte ha varit ngt problem i säg om det inte...
Svar
3
· Visningar
850
Senast: Rosenbard
·
Ridning Jag hittade denna runsten när jag surfade omkring för att hitta information. Jag tycker den är intressant, den visar en häst som...
2 3
Svar
55
· Visningar
10 511
Senast: Sammet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18