Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Hej, Jag har en varmblodig travare som jag haft sen feb. förra året. Nu till frågan, han har alltid haft svårare för att ta hö...
Svar
1
· Visningar
771
Ridning hej! jag har två hästar en gammling på 25 som är pigg och glad och en herre på 11 som jag tränar och utblidar. dock blir det så att...
Svar
4
· Visningar
848
Senast: timme
·
U
Ridning Hur mycket motioneras era/eran häst?/ålder? och hur ser foderstaten ut? :laugh:
Svar
1
· Visningar
925
Senast: Elina8
·
U
  • Låst
Ridning Min häst har varit halt lite till och från och äter nu metacam i 5dagar,men hur ska jag rida igång honom? Han skrittades sen...
Svar
4
· Visningar
803
Senast: IngelaH
·
M
Ridning Jag tycker att alla ska lägga ut sina mysigaste bilder här . Samt skriva om sin ponny/häst . så ladda bara upp bild och skriv :D
Svar
1
· Visningar
931
Senast: bejkonfis
·
E
Ridning Halloj alla bukare! Nu är jag på jakt efter en "lär dig rida/sköta häst" dvd som riktar sig till vuxna. Jag har en vän som är 40 +...
Svar
4
· Visningar
944
Senast: _Elin_
·
Ridning Nu hoppas jag att den här tråden hamnar rätt. Min häst är väldigt ojämn. Han har tidigare gått löp och jag behöver hjälp med att muskla...
Svar
1
· Visningar
762
Senast: Totola
·
A
Ridning Jag har en helt underbar vbl valack, 170mkh, superfin ridhäst modell... Hoppar som en gud & är lika fin i dressyren... Har superfin...
Svar
17
· Visningar
2 213
Senast: AusboCaligula99
·
Ridning (Hoppas detta ligger i rätt forum) Vad är det generellt för skillnad på tvådelat och rakt bett? Kan man svara på det? Har sökt på...
Svar
3
· Visningar
1 852
Senast: minimal
·
Ridning OBS! Kolla inlägget under detta inlägg för en kortare sammanfattning om ni inte orkar läsa igenom hela det här inlägget! Hej! Jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 550
Senast: mumin
·
A
Ridning Hej!Jag har en D-ponny på foder på 15 år som i slutet av Juli blev behandlad för atros i vänster fram-kota. Han stod i vilohage i 5...
Svar
7
· Visningar
1 391
Senast: heartstring
·
K
Ridning Hej! Asså jag har märkt att jag är litwe seg men jag fattar inte vissa uttryck tex halvhalt :S jag fattar knappt vad det är sakt av...
Svar
6
· Visningar
1 123
Senast: katitzi_sassa
·
K
Ridning Hej! Nu har jag ridit i 5 år och jag vill prova nått nytt inom hästar :P Jag skulle gärna få lite tips att göra på hästryggen eller...
Svar
2
· Visningar
787
·
Ridning Visste inte var tråden skulle ligga, men moderator är välkommen att flytta den :) Jag har länge velat prova på att tömköra!, men jag...
Svar
3
· Visningar
1 434
Senast: Svamlan
·
U
Ridning När jag rider min ridtravare så känns han ostadig och väldigt vinglig och svår att få vägarna att bli raka.Någon som vet vad det beror på?
Svar
7
· Visningar
1 605
K
Ridning Hej! Jag har fått några problem med min ridning!. Jag rider på ett privatstall där vi rider western fast det hör inte hit. De har...
Svar
9
· Visningar
1 092
·
Ridning Hur går det att rida en sådan häst tro? Såg att en ridskola hade en sådan häst så det borde ju gå bra beroende på HUR känslig...
Svar
10
· Visningar
1 059
Ridning Hello hello. jag har två jätte fina nordsvenskar, en 10 årig kille som är jätte härlig och rida och jätte bra utbildad. Nu har han...
Svar
1
· Visningar
962
Senast: Heulwen
·
M
Ridning Nu är jag äntligen medlem här. Jag har funderat på att bli det bra länge, men nu när jag har en fråga att ställa så blev det av. Jag...
Svar
14
· Visningar
4 181
H
Ridning Alla har olika sätt att ge sin häst paus under ett ridpass. Hur gör ni för att ge er häst paus? Och hur erbjuder ni pausen? Och hur...
Svar
11
· Visningar
1 454
Senast: Yrja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka