Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Nu rider jag visserligen inte längre, men för 2 år sen ca hade jag ett sto som också höll på så.
Så länge man hade sällskap var det lugnt, men när man red själv skulle hon bara vända hemåt hela tiden.
Mitt tips är att när hästen börjar backa så ger du hjälper för att backa och backar henne så långt du vill. Det kan bli så att du får backa rätt långt om hon själv vill det, men förr eller senare vill hon stanna och då fortsätter du att backa henne en bit till. Sen kan du prova att skänkla framåt igen.
Backar hon då igen är det bara att göra om allt igen.
Det funkade på mitt sto eftersom att då var det jag som bestämde att vi skulle backa och inte hon och då var det minsann inte lika roligt för henne längre
Hästhantering
Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva.
Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Hästhantering
Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.