Sv: Ridning på en hand
Jag var nyligen på en clinic med en väldigt känd tränare. Hans träningssätt var inget jag kunde ta till mig. Det betyder ju inte att han är en dålig ryttare eller tränare för det, bara att det inte stämmer med mitt sätt att träna. Det skulle bli väldigt motsägelsefullt för hästen om jag släppte in det konceptet.
Personligen tycker jag om det som ÄR förankrat i vetenskap och fysiologi. Då blir det logiskt.För att det låter logiskt - men det behöver inte vara förankrat i vare sig vetenskap eller fysiologisk ridning
Om det bara låter bra kan det inte vara svårt att genomskåda tycker jag. (men det varierar förstås mellan ryttare)det är ju det som är det stora problemet - det låter djävligt bra
Det måste man fråga sig för annars kan man inte veta om det är något att ta till sig eller inte. Det behovs ofta en närmare granskning för att få helheten i deras sätt att träna.men stopp hallå här - stämmer det det som sägs
Jag var nyligen på en clinic med en väldigt känd tränare. Hans träningssätt var inget jag kunde ta till mig. Det betyder ju inte att han är en dålig ryttare eller tränare för det, bara att det inte stämmer med mitt sätt att träna. Det skulle bli väldigt motsägelsefullt för hästen om jag släppte in det konceptet.
Det finns mängder av tränare som har utbildning på pappret, men är rent ut sagt urusla. En utbildning är ingen garanti.och det gäller en del bokstavstränare också
Det är det som fungerar. Men måste sättas in i ett mycket större sammanhang. Biomekaniken är grunden, den kan man ju inte ändra på, den är som den är, men hur man sen tränar och i vilken ordning måste man anpassa efter häst och ryttare.istället för att låta biomekaniken välja metod