Framdelen försvinner

Sv: Framdelen försvinner

Vi får ju även komma ihåg att han är en ung ponny som växer, därmed borde han inte vara lika överbygd när han är färdig växt :)
Men hon kommer vara mycket nogrann med honom :D

Sv: Framdelen försvinner

det jag avser med exteriören är nog mer att han är väldigt lågställd. men precis som du säger så kommer mycket att kunna påverkas med rätt ridning och uppbyggnad av hästen där den balanserar över mycket mer av vikten till bakdelen. På en sån exteriör har ni dock alltid lite mer arbete än på en mindre överbyggd lågställd häst, så det är ngt ni kommer behöva jobba med konstant och därför bra att ha i bakhuvudet och med sig på färden.:)

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 272
Senast: Juli0a
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 601
Senast: Stereo
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 260
Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 483
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Border collie?
  • Är dagens hundägare eller hundar problemet?
  • Täcke...

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka