Träningskostnad

Sv: Träningskostnad

Jag tränar dressyr 1 gång/vecka och betalar 220 kr för 30 min. Faktureras månadsvis så det är vitt!

Tränar också hoppning 1 gång/vecka och det kostar 200 kr för en timme, sätter in det på tränarens konto men jag tror inte att det redovisas någonstans...

Totalt lägger jag alltså ner 1.680 kr/mån på träning. Inga ridhusavgifter- ridhus på gården.

Om man rider flera på samma gång förstår jag priset, men som privatlektion?

Jag bor i Mantorp i Östergötland. Jag tränar en gång i veckan o betalar 100:- per gång. Har tio minuters skritt till tränaren o rider själv. Blir både markarbete o hoppning, hästen är bara fyra så vi varierar lite. Betalar inget för ridhuset/ridbanan där. Har anläggningskort på ett annat ställe brevid som kostar 2000:- om året.

Kan tillägga själv. En dressyrtränare jag red för nån gång förut tog 200 kr/gång, 30-45 min effektiv ridning. En jag har kontakt med nu och kanske ska börja träna för tar 300 kr/timma + reseersättning. Kommer väl bli 1-2 ggr/mån.

Ridhuset har dock höjt hyran till 100 kr per gång... månadskorten är också dyrare men vet inte vad de kostar.

Är just nu tränarlös. Tidigare red jag 50 min dressyr/hoppning för 500 kr. 10 kr/min. 1 kr var sjätte sekund :eek:
2000 kr i månaden..

Dressyrträning 1 gång i veckan á 30 minuter kostar ca 4-500 kr per månad, runt hundralappen per gång.

Hemma hos tränaren på utebana, på vintern blir det 40 kr extra för ridhus.

Senast ändrad av en moderator:

Vore bra om alla summerar också...

Här tränas hoppning, 250:-/1½tim, varannan vecka och dressyr i grupp, 150:-/1 tim, varje vecka, det blir 1100 i månaden.

Ridhuskort 1500/år - alltså 125/mån.

Dvs 1225 kr i månaden, men inte året om, eftersom det är uppehåll två månader på sommaren.

KL
Dressyr varannan vecka 550:- A-tränare enskilt i 45 min. Ca 1100:-/mån
Hoppning varannan vecka 200:-/gång Ca 400:-/mån

Totalt ca 1500 i månaden men det beror ju på lite ngn gång kanske det faller sig så att det blir tre träningar ngn månad.
Har två hästar men planen är att träna dressyr på dem varannan gång. Hoppning har jag inte bestämt om 6-åringen ska va med på eller om det bara blir 4-åringen.

Hej!

Jag betalar 350:-, för 1timmes lektion varannan vecka. 600:-/termin ridhus, varannan var 3:e månad åker jag på clinic ca pris brukar vara 2500:-

Tränar western.
/LL

Senast ändrad:

Min tränare kommer hem till mig så jag tränar i min egen paddock. Det är oftast varannan vecka = 400 kr/månaden.
Någon gång per termin brukar vi vara med på en kurs. Det kostar mellan 400 -900 kr för en kurs beroende på instruktör.
Jag tränar dressyr.

Ifrågasätta kan man ju alltid. Men jag är nöjd med priset.

Det finns även ännu billigare. Men de är garanterat svarta.

Jag betalar 250:-/gång för hoppningen. Brukar hoppa ca 3 ggr/månad.
Rider jag dressyr för inhyrd tränare så tar hon 150:- för en halvtimme.
När jag rider dressyr för min mentor betalar jag ingenting, för vi brukar byta tjänster med varandra! ;) + att det är hennes uppfödning jag äger, så hon tycker bara det är roligt att vi utvecklas.
Ridhuskort tillkommer 1700/år, men det betalar jag oavsett eftersom jag rider där även utanför träningstid.

Speciella clinics tillkommer utöver detta.

Dvs ett genomsnitt av 890:-/månaden

För barnens knatteridning betalar jag 60:-/halvtimme.

Senast ändrad:

Tränar varannan vecka banhoppning 1h i grupp = 250 kr/gång
Varannan vecka gymnastikhoppning/markarbete 1h i grupp = 150 kr per gång
Sen när jag känner att jag behöver tränar jag dressyr. Rider då privatlektion 45 min för 200 kr. Brukar bli nån gång i månaden ;) Ridhuskort kostar 1000 per termin. + bensinpengar. Har 2 mil till ridhuset.. :)

Liknande trådar

Samhälle Snart är vintern på intågande (😎) och som erfaren yrkeschaufför blir det tydligare och tydligare att Sveriges (åtminstone på många...
2
Svar
32
· Visningar
1 488
Senast: hastflicka
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 402
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 284
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 711
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Kall lägenhet
  • Göra egen tvål
  • Vad gör vi? Del CCV