Hur får jag henne att trava?

Sv: Hur får jag henne att trava?

Det är inte ovanligt att gamla travare tötlar fast man kan inte säga att dom töltar heller det är faktiskt sällan man får dom i ren tölt men ibland får man det och det är kul, och varför dom inte travar kan vara för att dom inte har tillrökligt med muskler men du skrev att andra fick henne i trav och då är det nog tyvärr dig det är fel på du och hästen hittar inte rätt rytm med varanndra, Hästen jag rider gick jätte bra och travade jätte fint med mig (hon tölta med alla andra inte ens ägaren fick henne i trav) sen började det rida andra människor på henne som godkännde hon tölta och då gör hon det, för det är mkt änklare för dom det är inte lika jobbigt så försök jobba att varje gång hon töltar saktar man av och börjar om från början, försök få henne i form och balans innan du börjar man måste jobba häcken av sig.. Tyvärr kan jag inte säga vad jag gör själv men när dom granskat mig när jag rider så säger dom att det är så jag gör fast vet inte själv! Hoppas det kommer att gå oc skulle hon börja trava ge hästen lång tygel och låt henne trava på och beröm och avsluta.

Sv: Hur får jag henne att trava?

Jag har sett flera travare med detta problemet, även haft en själv, men jag gjorde så att jag började trava på långa tyglar, och plockade ihop henne när hon väl satt traven efter några steg, det blev lite rusigt de första stegen, men det blev iaf trav!

Hon behövde stödet i munnen för att kunna "tölta", men kunde inte det då om jag släppte tyglarna.

Liknande trådar

Träning Jag och min syster har en foderhäst, varmblodig travare, som vägrar gå i högervarv i longeringen. Ridning i höger varv är inget problem...
Svar
10
· Visningar
1 673
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 760
Senast: mamman
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 456
Senast: Roxy
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
620

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka