Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Hejsan, Tänkte att det är större chans att jag får svar i det här forumet och sen så håller jag ju på med AR också så därför ligger...
Svar
8
· Visningar
2 329
Senast: pink_angel
·
H
Ridning Hej hej! Jag har en travare på foder. Hon kan det mesta (då hennes ägare utbildat henne flitigt i dressyr och hoppning) men när jag...
Svar
5
· Visningar
1 205
Senast: Hestkossan
·
A
Ridning Kanske är på helt fel tråd men min medryttare red min häst för ca 2 veckor sen på ridbanan och där uppe var min kompis och hade träning...
Svar
10
· Visningar
2 233
Senast: vanimelde
·
T
Ridning Jag har 2 barn som ska få en egen ponny, vi har kollat på ett russ som är 123cm men nu kanske de blir för litet, barnen är 8 och 9 år...
2
Svar
26
· Visningar
2 563
Senast: orion_x
·
Ridning Är det någon här som lärt sin häst spansk skritt? Jag har för mig att man börjar med att lära hästen lyfta frambenen (efter att den kan...
Svar
13
· Visningar
2 209
Senast: rebeckasff
·
E
Ridning Hej . Jag skall snart ha en ponny på foder . Men nu skulle jag vilja veta lite vilka saker ja behöver t.ex ; stängsel och el och sånt ...
Svar
3
· Visningar
844
Senast: Vitpeppar
·
Ridning jag köpte ett sto för ett år sedan som var ett totalt nervvrak! hon var snäll, men otroligt respektlös att hantera. rida gick knappt...
Svar
9
· Visningar
1 208
Senast: scizofren
·
Ridning Jag läste i hästfocus (augustinr) att man inte ska prata med sin häst. Då menar jag babbla på om ditten och datten.:o Det stod att...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 324
Senast: flashlight
·
Ridning När ser man treårs testernas resultat på ASVH´s sida under BLUP? Där finns ju fina kolumner som gapar tomma... Ska man själv göra...
Svar
4
· Visningar
839
Senast: Sickan
·
S
  • Låst
Ridning Det är så att jag tidigare ridit många år, ungefär sen jag var 6 år på ridskola, när jag va 13 fick jag en egen häst men slutade sen...
Svar
4
· Visningar
1 046
Senast: IngelaH
·
Ridning vad anser ni att är uppvärming? är de skritt på lång tygel i 10 min. ett par varv i skritt, lite joggningtrav o en galopp innan ni...
Svar
6
· Visningar
929
Senast: TAphoto
·
Z
Ridning Hej här kommer en fråga från en som inte har någon aning om akademisk ridning. Vi har just köpt en 3 åring som är inriden i skritt trav...
Svar
3
· Visningar
828
Senast: Immer
·
F
Ridning halloj alla bukare! undrar hur många här som broddar vid ridning på gräs? jag är så fruktansvärt rädd för att gå omkull när jag rider på...
Svar
2
· Visningar
1 307
Senast: Eme_liie
·
Q
Ridning Hej! Jag undrar bara vad ni egentligen tycker om att rida två på en häst?:cool: Mvh Ida / QuaiRider
Svar
11
· Visningar
1 111
·
S
Ridning Hur vet man om ens häst är för svår? Kanske en dum fråga, men jag menar när är hästen för svår i ridningen? Är det när man inte kan...
Svar
6
· Visningar
2 200
·
Ridning Är det någon som har bra tips på detta? Min polle böjer sig bra genom ganachen och hanlsen i vänster varv, men fuskar med ganachen i...
Svar
18
· Visningar
2 458
Senast: rebeckasff
·
Ridning HEJ, Jag behöver er HJÄLP OMGÅENDE!! Jag har 1 st dressyrhäst som jag tävlar upp till LA dressyr. Vi har bara tävlat i 2 säsonger...
Svar
7
· Visningar
934
Senast: MaRomer
·
Ridning Nu är man återigen fast i den ändlösa bett-djungeln och som vanligt har jag ingen aning om vad jag ska köpa för något. Ska försöka hitta...
Svar
5
· Visningar
1 162
Senast: theresesandberg
·
K
Ridning Hej :D Har du också varit med om att gå omkull med en häst du rider för första gången? Det va jag med om i vintras och efter det har...
Svar
16
· Visningar
1 239
Senast: Klariiisss
·
Ridning Vi har en paint hemma som vi rider i bosal. Men de senaste månadena har vi haft en tjej hemma som rider hästen åt oss. Hon har ritid...
Svar
12
· Visningar
1 701
Senast: Glimfeather
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp