Hur länge rider du?

Sv: Hur länge rider du?

Nu rider inte jag nånting för tränare (än så länge) eftersom jag endast har ridtränat min fd. travare i ca 6 månader, men nuförtiden när han börjar orka mer nere på ridbanan så brukar jag rida minst en halvtimme. Brukar väll bli 45 minuter kanske, högst en timme. Uteritterna kan dock bli längre, men just för tillfället så skrittar vi enbart på dom, eftersom vi försöker få honom att stressa av. Han blir så himla uppjagad och stressad av att få springa fort ute, så trav och galopp används just nu enbart på ridbanan, med långa skritturer som komplement :)
Fast jag måste ju erkänna att jag har extreemt dålig tidsuppfattning så det har vart lite krångligt att hålla koll på hur länge vi har jobbat nere på banan, så igår köpte jag ett armbandsur, enbart för detta ändamål :D

Sv: Hur länge rider du?

Om jag ska träna på ridbanan så brukar jag skritta fram i skogen i 10 min ungefär. Jag rider sedan i cirka en halvtimme och gör det jag ska och därefter så skrittar jag av, antingen på ridbanan eller i skogen igen. Jag brukar sluta träna med en övning där det går som bäst och jag avslutar alltid en träning med något som hästen tycker är lätt att göra. Därefter blir det massor av beröm. :idea:

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
573
Senast: MiniLi
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
4
· Visningar
376
Senast: Cattis_E
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 494
Senast: Sesca
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 381
Senast: Lutten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna
  • Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023