Akademisk ridning och medryttare?

Sv: Akademisk ridning och medryttare?

*knapplån*

Nå rir ikke jeg "ren" AR, men rir ut i fra de klassiske prinsipper. Min medrytter er håndplukket, hun er min tidligere elev fra den tiden jeg jobbet som ridelærer så hun rir jo i tråd med hvordan jeg gjør ting. Er kjempeheldig sånn sett :) Min medrytter er et naturtalent som har en utrolig ridefølelse i kroppen. Slenger inn et skrytebilde fra dagens økt ;)
1002445.jpg

Tror ikke at jeg kunne hatt en medrytter som var veldig ulik meg og hva hesten var vant til (eks harde hender osv)

Sv: Akademisk ridning och medryttare?

Jag har 2 medryttare o det funkar kanon. Hästen som iofs rids allround o är en riktig allroundhäst tränas på träning av mig och de andra rider i skogen. Huvudsaken för mig är att de matchar i personlighet eftersom min häst är lite speciell och inte kan ha vilken människa som helst runt om sig om det skall funka.

Är så glad över mina medryttare eftersom jag annars är varannan-veckas småbarnsmamma skulle det bli svårt att hinna annars...:)

Liknande trådar

Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 459
Senast: Roxy
·
Hästmänniskan Hej! Jag har en fundering som jag kom och tänka på nu när sommaren äntligen närmar sig. Ni som är ägare alternativt medryttare , vad...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 823
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 160
Senast: valy
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
2
Svar
20
· Visningar
3 806
Senast: SwedEmB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar