F
flashlight
Sv: Galoppombyten
Jo det förstår jag, men hopplocket är ju ändå ett eget koncept, så att säga, för begreppet Akademisk ridkonst fanns ju inte i de gamla lärorna.
Ewa-Lena:
Därmed har jag inte lagt någon värdering i det så som du påstår
Ang ämnet:
Tror jag det Det är mycket svårt för hästen som sagt, t o m när slutor med byten mellan förekommer på hög nivå i tävlingsdressyr så rätar man ut hästen mellan slutorna. Att byta genom att byta sluta blir ju som sagt både för svårt och vädigt svajigt för hästen, och främjar knappast rakheten i bytena.......
Som jag förstått det har han väl plockat det han gillar ur gamla läror och sen satt namnet AR på det. Jag tror inte det är mycket nytt och eget i det. Utan ett plock av gammalt.
Jo det förstår jag, men hopplocket är ju ändå ett eget koncept, så att säga, för begreppet Akademisk ridkonst fanns ju inte i de gamla lärorna.
Ewa-Lena:
Därmed har jag inte lagt någon värdering i det så som du påstår
Ang ämnet:
Det visade sig att min häst inte hade tillräcklig styrka att göra sådana övningar korrekt och med glädje
Tror jag det Det är mycket svårt för hästen som sagt, t o m när slutor med byten mellan förekommer på hög nivå i tävlingsdressyr så rätar man ut hästen mellan slutorna. Att byta genom att byta sluta blir ju som sagt både för svårt och vädigt svajigt för hästen, och främjar knappast rakheten i bytena.......