Blir så j*vla förbannad

Sv: Blir så j*vla förbannad

*Knappis*

Jag har med varit med om en sån här idiot en gång.
Vi var tre kompisar som var ute o red en vinter, på en 70 väg. Och när vi går där o lunkar hemåt så hör vi nått som kommer skramlande emot oss.
Då är det en såndär vägplöjningsbil som kommer i full fart mot oss, med snöskyffeln i marken så att det låter och gnistrar om den.
Jag och en av kompisarna lyckas hålla kvar våra hästar, fast jag känner hur min står och skakar som ett asplöv, men en av hästarna får panik och kastar sig ut på vägen och flyger iväg i full fart åt andra hållet.
Och chaffisen har ingen tanke på att sakta ner, stanna eller någonting fast han ser att hästen är livrädd! Han nästan gasar lite extra istället :eek:

Jag ångrar så att jag inte ringde vägverket så vi kunde anmäla den idioten... Men tro mig, träffar jag på h*n igen, då :devil:

Som någon annan sa: den sista idioten är inte född än.
Har mött många puckon i trafiken, bland annat en förare av en mindre lastbil som aaabsolut var tvungen att klämma in sin bil mellan vägkanten och min hästs rumpa när vi stod i en korsning och väntade på att få rida över (stopplikt och dessutom 110 väg framför nosen) Tror han hade max en dm till godo :eek: Tur att hästen är så lugn och trafiksäker som han är

Var även ute och körde en häst i skogen för ett par sommrar sedan när det kommer två killar på cross i full fart och nästan sladdar rakt in i hästen :eek:

Kan även berätta om en kille på moppe (med all säkerhet trimmad, så den lät fördj-ligt) som jag mötte när jag var ute och red i skogen. Så fort han såg hästen stannade han och stängde av moppen och väntade tills vi var en bra bit ifrån, sedan körde han jättesakta därifrån :love:

Det finns många idioter där ute, både fartdårar och de som tar till det verbala.

Jag var ute och red med Dropdead (från buke) en gång, jag på nordsvensk, hon på stor tinker, och så red vi förbi ett bostadsområde.
En bil kommer fort och stannar, en man som verka smått onykter (?) vevar ner rutan och skriver: Ta era jävla kameler och dra åt helvete!
Vevar upp och åker iväg. Vi tittar frågande på varandra? :rofl:

Sedan svänger han in bland några hus och kommer efter någon minut igen förbikörandes med en flicka i bilen, kanske dottern?
Då var han tyst iaf... :crazy:

Det roligaste jag har varit med om i detta sammanhang var när pappa blev stoppad i skogen av en arg gubbe.
"Du får inte rida här!!!!!" vrålade gubben helförbannad.
Pappa frågade då lite försiktigt varför.
Så skriker gubben:
"Det dammar på mina lingon!!!!"

Okej :confused:

:rofl::rofl::rofl:

"Det dammar på mina lingon" :rofl:

Herregud...

Undrar om han säger samma sak till alla insekter, som antagligen BAJSAR på hans lingon...?

Dumma trafikanter har jag råkat ut för endel. Har ridit ikapp med mopeder osv. :angel:

Men det värsta jag varit med om var (ag hade min häst uppstallad på ett ställe med gigantiska hagar) när jag var ute och galloperade och hoppade lite terräng hinder. Helt plötsligt när jag kommer susande på en stig (jag visste att jag var ensam i hagen så vi busade på rättså bra) så kommer det en gubbe och en kärring up stuttsandes bakom ett litet back krön... Jag tvärnitar hästen för att inte rida över dom, ber om ursäkt och ska vända och rida där ifrån, då hoppar gubben fram och rycker ta i min hästs tyglar!!! :eek:
Han: Hur rider du egentligen! Här har du inte att göra!!!
Jag: Men men....
Han: Vi plockar svamp här och du ska inte komma här och tro att du är nått
Jag: Detta är privatmark och ni får ine vara här!
Han: Jodå vi har fått lov av markägaren!
Jag lyckaders iallafall slita loss gubben från tyglarna och susar ner till stallet, nu både rejält skärrad och arg. Berättar vad som hänt för stallägaren som hoppar in i bieln och gasar upp i skogen varpå jag hör arga röster...
Gubben och kärringen hade inget tillåtelse att vara på marken så de fick vackert ge sig av!
Men det ser man ändå hur lite respekt folk faktiskt har för hästfolk *muttrar argt*

Hahahah dammar på lingonen.
Ok om man kommit in på privat mark. Men hahahaa...Vilket folk det finns.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag råkade ut för en grej häromdagen som har bitit sig fast lite och jag skulle gärna vilja höra hur ni hade reagerat i en liknade...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 892
Senast: Mirabilis
·
Katthälsa I stallet där jag har mina hästar finns det fem katter. Katterna fanns där när nuvarande ägare flyttade in (drygt 1 år sedan) och är...
2
Svar
34
· Visningar
5 516
Senast: Puffindog
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 363
Senast: cassiopeja
·
Gnägg Att hästlivet är riskabelt är ingen nyhet. Men hur mycket får man vara med om egentligen? Har vissa tur och ser knappt en fluga dö under...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
13 883
Senast: Lala
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar