Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tänkte rida med graman då och då en kortare period för min häst börjar bli väl "oseriös" på uteritterna! Hon är pigg och glad, men har samtidigt börjat använda piggheten till att lyssna för dåligt, tex så tycker jag en häst som är så välutbildad som henne ska inte ha en stoppsträcka på 50 meter när man vill bryta av från galopp. Eller gång på gång leka rädd och hävda "ooops, nu blev jag rädd, MÅSTE öka på galoppen". Rider helst ut på hack, men det är ett förskräckligt "dragande" då i hacket, hon VET ju att det bara är att krulla ner skallen så kommer man undan hackets verkan då jag bara har en rem under hakan. Dessutom är hon när jag rider med hacket stenhård i ena tygeln, något som inte förekommer alls på bett?
Kunde ju göra det lätt och strunta i hack ute och köra på bett, men eftersom veterinären rekommenderade att ha hack ibland så började jag få dessa funderingar med hack och graman.
Hur kan hack dra ihop käkarna?
Nejtack till tandnissar som inte är veterinärer.