Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

B
Ridning Någon som har tips på stärkande ridövningar? Har slut på idéer... Rider en häst som har ganska svårt att bära sig samtidigt som hon är...
Svar
4
· Visningar
1 611
Senast: Deimion
·
L
Ridning Startar en ny tråd för denna ;) Jag behöver lite hjälp med hur jag ska göra, min ponny tycker nämligen inte om att man rider ut...
Svar
2
· Visningar
1 173
·
T
Ridning Hej alla glada (ja, jag är jätteglad i alla fall =) och hoppas tråden är rätt placerad?!?!) Jag var nämligen på utförsäljningen idag...
Svar
6
· Visningar
2 038
Senast: tirnanog
·
K
Ridning Ska på arbetsintrevjuliknande i London kanske om det ter sig rätt. Har sökt ett hästskötarjobb närheten av London och saken är att jag...
2
Svar
30
· Visningar
2 210
Senast: KEL
·
M
Ridning Var och lyssnade på BB för ett tag sen och då pratade han om ryggsving och böjning i bålen vilket han (om jag förstod det rätt) menade...
9 10 11
Svar
214
· Visningar
16 862
Senast: Totola
·
D
Ridning varför finns det inga ponny cuper i norr? :confused:(det kanske finns?, men vilken är det) söder över har ni Ponnia cup, Gp ponnyn...
Svar
2
· Visningar
697
Senast: Dressyr_Asinus
·
  • Låst
Ridning hej nu ska jag sätta igång min nya häst.varmblod,11år:) har kännt på han lite hur han är och så i skogen.. han har riktigt kass...
Svar
1
· Visningar
885
Senast: IngelaH
·
F
Ridning På vilket sätt är hästen felriden om den har underhals?
2
Svar
26
· Visningar
3 646
Senast: tuaphua
·
Ridning Funderade på hur många det är som rider enbart/mestadels på hackamore, jag har en häst som fungerar mycket bättre på hackamore än hon...
Svar
13
· Visningar
5 051
Senast: Womba
·
A
Ridning Funderar på att kombinera ridningen på bett med en kapson för att få min häst att bli lite tryggare med bettet och dessutom kunna...
2
Svar
27
· Visningar
3 725
Senast: bigganl
·
L
Ridning Hej! Undrar hur gamla hästar blir ungefär?
2
Svar
30
· Visningar
4 536
Senast: GotAsecret
·
U
Ridning Hej Finns det någon som kan förklara lite mer detaljerat hur man gör en skänkelvikning? När jag börjar rida (skritt) så försöker jag...
Svar
7
· Visningar
1 112
Senast: supersara
·
Ridning Ja, när det ska till att galopperas på pållan så glider jämt sadeln FRAM. Både på allroundsadeln och i dressyrsadeln(värst)...
Svar
19
· Visningar
1 746
Senast: Tina64
·
N
Ridning Hejsan alla kunniga! Tänkte slänga ut en hög frågor här och se om ni kan hjälpa mig med lite tips och idéer! Det är nämligen så...
Svar
6
· Visningar
1 488
Senast: Tuvisen
·
Ridning ...häst vid uteritter. Jag har sökt i forumet, men har inte hittat något bra svar; Kan munkpeppar fungera? Ser mest att det...
Svar
7
· Visningar
1 804
Senast: Pinto
·
O
Ridning Jag anser mig ha bra kondition. Jag tränar pass på gym eller joggar (oftast mellan 5-7 km) flera gånger i veckan och vardagsmotionerar...
Svar
12
· Visningar
1 076
Senast: Tuvisen
·
V
Ridning när min dotter rider sin ponny blir hon välldigt ostadig i handen vid både trav och galopp hon vill jätte gärna lyfta händerna och hålla...
Svar
4
· Visningar
1 282
·
S
Ridning Jag funderar lite på det här med körning. Jag tycker det är jättesvårt att få hästen i form och undrar om man kan köra med...
Svar
4
· Visningar
1 002
Senast: diving-leber
·
Ridning Ponny jag rider tar till skänkelvikning vid grinden om man rider i ridhagen och när man hoppar för den tycker det är kul och i galopp...
Svar
7
· Visningar
1 081
Senast: HappyBabySham
·
N
Ridning Hej Söker nu kloka svar av er här som total nykomling! Jag behöver bollplank. Sonen ska ev få en egen ponny. En c-ponny. :banana...
2
Svar
23
· Visningar
4 546
Senast: Nicksi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar