Bättre barbacka än med sadel

Sv: Bättre barbacka än med sadel

ja det håller jag med om!:) men hästen går bättre när jag rider utan sadel än med sadel. jag blir med tydlig barbacka än med sadeln, då blir det mer "skitsnack" haha..

Visst är det en nackdel när trycket inte fördelas lika bra som med en sadel, men jag rider ju inte barbacka varje dag.. och jag rider inte ens varje dag, ibland arbetar vi bara från marken också.. så det blir nog lite varierat ändå:)

På min gamla ponny red jag alltid mycket bättre barbacka än med sadel, nuvarande pålle är ganska så skumpig och inte lika bekväm att rida barbacka som ponnyn, så då blir det inte lika mkt barbacka ridande... Ponnyn reds nästan alltid barbacka:)
Jag tycker till och med att man ibland får bättre följsamhet när man hoppar barbacka...

Ja det håller jag med om! Nu var det jätte länge sen jag hoppade barbacka, har som sagt inte suttit på en häst på två år, förutom dom senaste två veckorna. Men jag kan minnas att jag faktist var bättre barbacka än med sadel, iaf när vi pratar lite lägre hinder.. Hoppar man hinder på över 1.10 så skulle nog faktist jag också välja att ha sadel:D SÅ mycket litar jag inte på min balans att jag tror jag skulle sitta kvar när vi börjar prata lite högre haha..:P

Liknande trådar

Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 119
Senast: lillamy73
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 433
Senast: mackan
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Humöret landade någonstans vid fotknölarna idag trots att solen sken. Jag red ut med P då vi nött en del på ridbanan på sistone. Nu hade...
Svar
0
· Visningar
309
Senast: Magiana
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
4 386
Senast: pews1972
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar