"Långritt" på asfalt *hyffsat långt*

Sv: "Långritt" på asfalt *hyffsat långt*

Min snigel och jag tar kanske en timma på oss..eller en o en halv..

Barbacka"problemet" är jag inte oroad över, men att man inte får rida på trottoarer visste jag faktiskt inte! Inte ens om man puttar ner ev,skit i diket? Jag ser massa hästar som rids på våra trottoarer runt om i trakten och faktiskt aldrig hört några klagomål?
Är du helt säker på detta?
I vilket fall som så tänkte jag ju rida väldigt tidigt så förhoppningsvis är ingen grinig gubbe/tant uppe och ser mig då:angel:

Har förresten kollat avståndet och det är 1,2 mil

Ja det hade sannerligen vart kul med hästsällskap:)
Strongt av dig att rida 1,5 mil ! Är det för att komma till ridhus då lr?

Vi har nog stött på dem mesta konstigheter ute som går att stöta på,så jag känner mig rätt trygg på honom...fast sen ibland är ett prassel i buskarna förstås såååå läskigt trots att man precis innan ridit förbi en stor låtande sprinkler och glassbilen med fullt ljud på utan att blinka. Knashästar:love:

Det enda stället jag kommer va lite nojjig är när vi ska under en viadukt som pendeltåget går över...det är nog det enda han aldrig sett i hela sitt liv,TÅG! Fast jag jag känner han rätt bra och tror inte att han skulle göra så stor grej av det ,men för säkerhetsskull ska jag försöka passa in tågtabellen så vi undviker pendeln! Fast men vet ju aldrig när dte kommer ett x2000 brötandes iof,fast dom susar förbi så fort så han hinner kanske inte ens fatta vad det va:p

Du kan ju även hoppa av och gå på de värsta ställena.

Tar ungefär (knappt) 1.5 h för mig att rida en mil men då är det ju i alla gångarter.
Skulle säga drygt 2 h i endast skritt.

Jag tror inte kondisen är några problem även en människa klarar ju 1 mil helt otränad.

!,2 mil skrittar du på 2,5-3 timmar och ni lär ite behöva någon extra träning. Om du ger dig ut tidigt på morgonen så kan du använda trottoaren så länge du går av den om det kommer folk, ingen lär klaga. Sätt på dig en varselväst och sköna skor, och se till att du är van att gå om du tycker att det blir läskigt och hellre vill gå än rida en stund.

Det är väl en jättebra idé att maken följer med, kör ut en fikakorg på något mysigt ställe på halva vägen och fika i morgonsolen.

Be en vän att vara bil-backup i stället!

Min kompis o jag red våra 2 hästar till betet för flera år sedan,
det var c 3mil dit o nästan bara asfalt, det tog drygt 3h o allt gick
bra fast trafikerad väg o järnvägsövergångar.

Jo, det är för att ta oss till ridhus..En järnvägstunnel måste vi igenom också, men det brukar gå bra..sist kom tåget innan vi skulle in i tunneln, så jag ställde honom, så att han såg tåget..han blåste upp sej och stirrade naturligtvis..men ingen värre reaktion..fast han inte sett tåg förut..vi har lyckats undvika dem..

För säkerhets skull kliver jag av och går igenom tunneln, skulle inte vara så roligt att bli tillplattad mot taket ifall ett tåg skulle komma just när vi befinner oss där:eek:

Däremot har vi blivit vattnade av en man som stod och tvättade bilen bakom en häck..pållen blev inte rädd..han trodde nog det regnade..jag däremot funderade vad som hände..

Bussar som pyser när de bromsar är lite läskiga tycker pålle..men börjar vänja sej nu..det går bra iallafall så länge de inte pyser alldeles bakom honom..
Hoppas din ritt går bra..ta med en kompis i följebil..det gjorde jag första gången..

Jag tycker det som att du & hästen får ett supermysigt äventyr tillsammans :)
Och så kanske det är en bra idé att sambon cyklar/går bredvid utifall att det händer något och som någon sa att ha en vän med bil redo utifall att :laugh:
Ha så skoj!

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 602
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 411
Hästmänniskan Hej! Jag är en 21-årig tjej som är enormt enormt ridsugen igen, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga som återfallsryttare...
Svar
8
· Visningar
2 721
Senast: Ramona
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 396

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ratsit
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar