Lite hjälp tack....

Sv: Lite hjälp tack....

Vad skönt att det löste sig! :)
Om du vill kan du säkert ta bort pullargrimman när hon vant sig vid bettet.

Red "min" travare på sidepull, hon låg bara på när hon hade bett, men gick super fint på sidepullen lätt att stanna och svänga:)

Rekommenderar det, hade ett med rep över nosen och inte läder:)

Testa en hannoveransk nosgrimma först och funkar inte bara det så ta tungfelsbett också. Annars skulle jag tipsa om att rida på kapson om det kanske kan fungera. Har själv inte erfarenhet av det men har hört mycket positivt.

Dock tycker jag att hon ska ta tag i problemet från marken först så att det inte går riktigt illa. Ta ut en NH tränare och sitt upp först när hästen kan gå undan för tryck och ge efter för tryck.

Det finns också något som heter tungfelssticka om problemet kvarstår.

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 100
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 080
Senast: Lavinia
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 015
Senast: Anonymisten
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 345

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Ratsit
  • Kålpudding med potatis I

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat