Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Ja, som rubriken lyder så undrar jag om man kan konditionsträna i ett ridhus och hur ni gör isåfall? Att rejsa runt runt runt känns ju...
2
Svar
25
· Visningar
5 184
Senast: Silltunna
·
N
Ridning Vad ska man göra åt en ponny och dens ägare. Det började förra året i november månad. Vi flyttade upp hästarna från betet till...
Svar
9
· Visningar
1 732
Senast: nellieandersson
·
G
Ridning Berätta hur ni rider! Någon bra vana ni gör när ni rider och något som ni är medvetna om att ni gör fel på. Vad är typiskt för dig...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 252
Senast: Snobben
·
U
Ridning Hur går man en häst att öka tempot när den inte bryr sig när man skänklar?
Svar
6
· Visningar
905
C
Ridning Ja som rubriken beskriver,hur vet man att hästen går under tygel eller under bettet,alltså inte i form?Hur vet man det från ryggen,och...
Svar
17
· Visningar
1 409
Senast: CK_
·
Ridning Hej! Hur konditionstränar ni era hästar? Vid hand eller ridandes? Vad tror ni om att longera med dubbel inspänning. (En på var sida) och...
Svar
16
· Visningar
1 758
Senast: Ellyne
·
Ridning Hej! Min nya foderponny är jättetrevlig på alla sätt. Förutom att det inte funkar att rida ut själv. Hon hoppar högt i luften för allt...
Svar
15
· Visningar
1 448
Senast: H_lena
·
Ridning Hej! Hur gör ni när ni fattar galopp på rakt spår? På volten fattar min häst hur fin galopp som helst. Man kan först fatta galopp på...
Svar
6
· Visningar
1 970
Senast: fruxolisa
·
Ridning Hej, Nu behöver jag hjälp av er andra kunniga här på bukefalos då jag har fått ett litet problem. Det är såhär att jag har börjat...
Svar
15
· Visningar
1 225
Senast: Angelique
·
N
Ridning Hej! min kompis (och ibland jag) rider en häst barbacka (finns ingen sadel som passar och det är inte min/hennes häst så sadel vill jag...
Svar
11
· Visningar
1 231
Senast: ny-och-nyfiken
·
Ridning Nu har jag problem att veta vart jag ska lägga tråden? På dressyrforumet eller utrustningsforumet... det slutade här under ridning...
Svar
8
· Visningar
1 581
Senast: gordion
·
Ridning I er utbildning av hästar, hur upplever ni de "berömda" trösklarna? Låt säga att det är dags att höja ribban ett snäpp. Kan vara...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
6 033
Senast: Lusidor
·
F
Ridning Hej! Har precis börjat träna AR med min lilla kuse och tror helt klart på att det här är ngt som passar oss perfekt! När vi tränar på...
2
Svar
38
· Visningar
2 871
Senast: axel
·
Ridning Liten spinoff på ramtråden där Axel och Novali delger sina erfarenheter från CR. Det fick mig att tänka på att många plockar russin ur...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
4 758
Senast: bigganl
·
Ridning Jag har några funderingar här.. som ligger och gnager i magen av oro. Jag är så otroligt rädd att överanstränga min häst, så att hon...
2
Svar
21
· Visningar
1 781
L
Ridning jag har en baskjir som har problem med att slappna av ordentligt och söka sig nedåt i de olika gångarterna. när vi kommit igång får hon...
Svar
11
· Visningar
1 168
Senast: loveooka
·
Ridning Brukar du rida ut själv alltså häst+ryttare ingen annan??? Brukar du bara skritta då elr trava och galoppera också? Brukar du...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
7 862
Senast: Ms_Antrop
·
B
Ridning Hej Jag undrar lite om triangelmärkta hästar. Får man vara med på clear rounder? Kan man tävla nåt? Går det att få bort en...
Svar
16
· Visningar
1 753
Senast: KillerQueen
·
Ridning Gah... vad gör man?? Jo, jag rider för instruktör(-er) kan jag ju börja med att säga. Saken är den att vi just höjt svårighetsgraden...
2
Svar
20
· Visningar
3 917
Senast: Ravishing
·
Z
Ridning Har nu lite funderingar som jag måste få utredd... Man skall ju föja med med sitsen, men hur mycket? Räcker det med sittbenen? Om man...
2
Svar
20
· Visningar
2 737
Senast: cristobal
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18