Har du rensat ut i garderoben?

Sv: Har du rensat ut i garderoben?

Men du.;)

De som jag har ridit för har frågat om det är ngt specifikt som jag vill ha hjälp med.
Sen går det även att säga till om vad man anser sig ha problem med- en dialog med tränaren.
Om tränaren säger- Nu!Känner du?
Då gäller det att vara sanningsenlig o säga -nää!
som jag har gjort. Tränaren suckar o tycker att man är ett hopplöst fall:o

Det där har jag bara varit med om med "lite sämre" tränare som liksom nöjt sig med mindre än vad jag hade gjort! :rofl:
Då blir det ett grymtande "neeej, för det kändes inte bra!"
Annars är det snarare - "du har en bra känsla men du måste våga lita på den!", underförstått "du måste våga ta igenom det du ber om!" :rofl:
Men jag älskar tränare som ställer frågan för det är trots allt man själv som ska kunna lära sig veta när det är rätt och fel utan tränaren. Förr eller senare kommer man ju till något man inte vet riktigt hur det ska kännas alt. att det blev ännu snäppet bättre vars känsla man ska anamma! :)

Högpresterande flicka med lärarföräldrar som inte såg mina femmor utan bara de två fyrorna. ;) Och många år av Buke gör också sitt till! :D

Jag visste det!:idea: Men nu är du bland vänner, här är du jacko som KAN rida! Bara så du vet....:D

Jag är mera som du. Jag valde att försöka nollställa och börja om från grunden. Det är ett helt koncept jag vill ta till mig och då funkar det inte att plocka lite här och där tycker jag.
Att nollställa var dock inte lika lätt som det låter. Alla års träning har satt sina spår i min kropp och mycket satt i ryggmärgen och skedde automatiskt. Det var ett riktigt "hästjobb" att försöka nollställa det. Med tiden så satte sig mitt nya sätt att rida och träna i kroppen och allt blev lättare. Men visst händer det någon gång ibland att kroppen gör något av ren reflex.
Med tiden har jag också märkt att mycket av det jag gjorde "förr" kommer igen även på mitt nuvarande sätt att rida, men det beskrivs annorlunda.

Visst tycker jag man kan plocka detaljer från andra, men då är det viktigt att det passar in i mitt sätt att träna. Grunden och tanken med träningen ska vara stabil.
Ju mer kunskaper en ryttare har, desto lättare att plocka russinen ur kakan. (och anpassa dem till sitt system) För den mer oerfarne ryttaren blir det bara en enda röra.

Så tänker jag.:)

Jag har aldrig städat ur någon garderob...:angel::D Man har väl med sig grunden oavsett. För mig handlar det i princip enbart om att bygga vidare på den kunskap jag redan har.

Skulle kanske mer säga att jag "plockar russinen" ur kakan om något. Har ridit för en del olika tränare och de allra flesta har bidragit med någonting positivt. Just nu har jag dock kommit fram till en bra balans där jag rider en gång i veckan för min vanliga tränare samt en spetsträning i månaden för hennes tränare. Tycker om deras ridning och förhållningssätt till häst.

Jag är inte mycket för att analysera min ridning hit och dit men jag tror mycket på en riktigt stark och balanserad sits. Utan kommer man aldrig till riktigt bra ridning.

Jag förstår precis vad du menar! Har också städat ur min garderob, men som sagt, de gamla kunskaperna finns ju kvar vilket jag tror är nödvändigt för att förstå och utvecklas. Man måste ju ha något att jämföra med sas. Sedan så är min kropp fortfarande intsälld på det gamla sättet, så jag påminns mer och mer ju mer kroppsmedveten jag blir.

Ja man ska ju inte glömma bort de gamla kunskaperna. Ju längre man kommer i hästens utbildning, ju mer lika blir ridsätten. De möts högre upp sas.
Man startar från ett helt annat håll istället.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka