Hur rider ni?

Sv: Hur rider ni?

*kl*

Jag irriterar mig nåt vansinnigt på att jag har en lite för låg hand. jag jobbar med det, men samtidigt blir en av hästarna jag rider lite störd om jag höjer handen dit den ska vara, då hans matte rider med väldigt låga händer brett isär...

Jag faller gärna frammåt, och har rätt så utåtpekande tår, men inget som någon har klagat på förrän efter ungefär 3 år med ridning, gissa om det är svårt att vänja om. Extra viktigt för mig att ha tårna rakt frammåt nu är också fär att jag har problem med mina fotleder/senor eller vad det heter, xP
Och blir alltid jättebesviken och nästan gråtfärdig om något går dåligt på t.ex. en ridlektion!
Är perfektionist, allting måste stämma efter mina ideal ;)

Förut var jag jättemjuk i handen, vilket ledde till en öppen hand och längre tyglar. Med min häst nu så har jag lärt mig att ha handen fast men har blivit lite för fast på handen :S
Så som många andra också så lutar jag framåt i galoppfattningarna.
Min högra tå pekar utåt och hälen åker upp, så tappar jämt stigbygeln i galopp, vilket gör mig obalanserad.
Har svårt att hålla blicken på ridvägen då jag sitter och tittar neråt, ett ganska vanligt fel.
När man rider mycket för sig själv så är det svårt att komma bort från sina vanor :( men sakta och säkert :P

om jag rider på plan slarvar jag jättemycket, jag måste verkligen ha ett mål för att bibehålla koncentrationen.

tycker bättre om att rida långa turer i låg avslappnad form
om jag inte har nån tränare med mig ;)

Jag har en mjuk hand :)
Men faller fram med mitt överliv, sitter lätt snett pga sned rygg och vinklar min ena hand lite.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har lite undringar om era åsikter kring bettlösa träns, vilka varianter ni använder och varför? Jag har en mycket känslig...
Svar
2
· Visningar
1 731
Senast: Yrja
·
Utrustning Hej! Ny här på forumet! Har en islandshästvalack på 16 år, som jag haft i lite över 4 månader. Vi har problem med bett och att hitta...
Svar
11
· Visningar
5 339
Hästhantering Jag hoppas att någon som är duktig på att förstå hästars psykologi kan komma med några input till mig om hur jag ska förstå min häst och...
Svar
6
· Visningar
1 702
Senast: Luff
·
Gnägg Igår kväll hände något som jag har så otroligt dåligt samvete för idag. Min häst är otroligt envis och ibland lyssnar han inte även fall...
Svar
11
· Visningar
1 777
Senast: _FiA_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama