Sv: Hur rider ni?
Axlarna faller lätt fram och även så tyngdpunkten. Ibland har jag böjda handleder som man håller en barnvagn.
Annars är händerna lite för öppna oftast och jag försöker jobba med att ha de helt stilla.
Rider nästan alltid lätt, av bekvämlighets skäl.
När jag sitter ner är jag överrörlig i höfterna på nåt sätt så hela mage/rygg partiet följer med i rörelsen. Har fått höra att jag är för följsam (i sitsen). Jag måste skaffa mig lite magmuskler.
Benen är lite väl flaxande ibland och används för ofta. En dålig ovana är att skänkla med hälarna.
Jag har en ny tränare som tjatar jättemycket på mig att inte använda för mycket och för grova hjälper, det är grymt jobbigt att tänka på och rida på det viset (sätta igång i trav och sakta av för sitsen tex) men väääldigt nyttigt!!
Jag har vissa överrörliga leder och är överrörlig åt vänster men lite stel (men normalt rörlig) i högersidan så jag föredrar att rida på vänstervolter och rida i vänstergalopp. När jag tänker en övning tänker jag den nästan alltid i vänstervarv...
Man måste ju berömma sig själv också, inte bara säga negativa saker.
Blicken trillar väl ner ibland men jag tycker själv att den är bra för det mesta.
Halvhalterna kommer numer automatiskt och jag har blivit en hejare på att göra halt för sätet tack vare min förra känsliga medryttarhäst.
Jag är oftast mjuk i handen, men får ganska ofta glappande tygel.
Jag är ambitiös i min ridning men ibland står jag kvar på samma låga krav för länge, det är svårt att veta hur snabbt man ska gå fram för att utvecklas.
Jag jobbar gärna mkt ute med övergångar men gillar inte långa transportsträckor i trav och galopp.