Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

D
Ridning har hört att den tydligen ska bli helt förstörd + svartna(ruttna när man rider hästen på vanligt dressyr vis.) Dessutom kan man...
Svar
11
· Visningar
1 987
Senast: caballus
·
Ridning Har ni någon sån där superövning ni verkligen gillar, från marken eller uppsuttet? Vi kan väl tipsa varandra. :):) Varför gillar du...
Svar
12
· Visningar
1 635
Senast: Jenilee
·
M
  • Låst
Ridning men varför är det så många inom akademisk som rider utan hjälm? försöker bara förklara för min dotter
Svar
19
· Visningar
1 725
Senast: IngelaH
·
D
Ridning Funderar på att utbilda min travare i akademisk ridkonst,men vill kolla upp om det finns någon annan som gjort det och hur resultatet...
2
Svar
33
· Visningar
5 055
Senast: vanimelde
·
Ridning Så här ser den tyska ut Citat: som översatt betyder Alltså har vi samma som den tyska. Varför såg vi inte det för tiotusen sidor...
2
Svar
34
· Visningar
3 374
Senast: flashlight
·
S
Ridning Är just nu inne i ett träsk då jag inte längre vet vad jag tycker om någonting och ju fler tränare jag provar desto mer förvirrad blir...
Svar
1
· Visningar
1 142
Senast: Helan
·
Ridning Hur gjorde ni för att komma igång med er klassiska ridning? Jag som ridit många år och mer och mer börjat intressera mig för både...
Svar
16
· Visningar
1 485
Senast: buffy_
·
Ridning Efter att ha läst stämningstråden och ridit en sväng började jag fundera på vilken attityd/sinnestämmning man kan ha till häst. Är...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
5 142
Senast: Totola
·
S
Ridning Hej igen allihop! Vet att jag frågat förut om sadlar, men nu undrar jag mest över om det finns några sadlar (akademisk eller vanlig...
2
Svar
20
· Visningar
2 442
Senast: __Stilett__
·
Ridning Inspirerad av Ewa-Lenas inlägg i presentationstråden startar jag härmed en liten tråd med temat: Vad gör ni för att komma i stämning för...
2
Svar
28
· Visningar
2 498
Senast: svea
·
Ridning Jag var med en vän till en tränare i klassisk dressyr. Tränaren även uppfödare av rasen PRE. Min vän har köpt sin hingst därifrån och...
Svar
15
· Visningar
1 892
Senast: Camilla_H
·
Ridning Ar det nagon som har last " Hastens tid - Rid- och stridskonst under storkmaktstiden" av Anna Larsdotter som skulle kunna dela med sig...
Svar
2
· Visningar
792
Senast: Darby
·
  • Låst
Ridning Hej jag har lite frågor, Vad är det för skillnad på klassisk dressyr/Akademisk ridkonst & centrerad ridning? Hur börjar man om...
Svar
1
· Visningar
926
Senast: IngelaH
·
Ridning Har kommit fram till ett "problem", sadeln ligger annars super så länge lillhästen rör sej i en låg avslappnad form, men genast som han...
2
Svar
22
· Visningar
2 533
Senast: Lella
·
Ä
Ridning Ge mig namn :D Jag behöver namn på de sadlar som finns i ar stuk. Alltså de sadlar som används inom klassisk ridkonst osv. Helst...
Svar
1
· Visningar
1 159
Senast: fjordtokan
·
Ridning Nu var det länge sedan vi hade den senaste AR-träffen, och jag tycker det skulle vara kul att träffas för att prata ridning, häst...
Svar
6
· Visningar
1 275
Senast: Amk
·
F
Ridning True blue skrev precis som fio skrev så räcker det där en bit...... I början så räcker det att hålla koll på ganska få...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 713
Senast: Frida_s
·
Ridning Ni med Espanila och Espaniola Deluxe, är detta normal kvalité från Deuber som man får vara nöjd med? Fick min sadel igår, men som ni ser...
Svar
8
· Visningar
2 355
Ridning Var iofs inte så jättelänge sen det var en träff här uppöver (i höstas??) Nu tänkte jag mer på en träff lite längre norrut...
Svar
6
· Visningar
1 223
Senast: Youmeoh
·
Ridning Hejsan! Har köpt mig en StarTrekk Espaniola men vet inte alls vad för schabrak jag ska ha till den. Har inte fått hem den än så har...
2
Svar
37
· Visningar
3 850
Senast: Immer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Rintränings- och utställningstråd