R
Rebecka
Sv: Attityd till häst
jag diggar den här diskussionen
jag diggar den här diskussionen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kan du "spela/låtsas" att du är i olika situationer? ex jagas av rabiessmittade lilablommiga noshörningar? (min fantasi är väldigt effektiv ) Då ändrar du ju inte personligheten utan situationen... På min häst får jag ofta låtsas att jag ligger i hängmattan .
Bakvänd volt tillbaka (?).
Alla har verkligen jätte intressanta erfarenheter och tänk , där är något i varje inlägg! Och alla verkar vara så himlans anpassningsbara.
Det där med att fokusera på det dåliga kan förstöra allt, särskilt om man blandar det med prestationsångest . Jag tappade motivation på det sättet för ett antal år sedan. Min tränare hade ett roligt sätt att lösa det, han ville att varje gång hästen gjorde minsta lilla bra sak så skulle det glittra till vid det stället (man kan även glatt ropa bra varje gång). Det funkar super BRA till slut glittrar hela hästen! Bara sådär automatiskt .
Mitt nya motto (sedan i sommras) är "NOTICE THE SPARKLES!"
smygerivassen (mer glitter åt folket)
Red länge med "Jan Brink ben" (övriga delar av hans ridning behöver inte omfattas, om man inte vill), att tänka sig att man har lika långa ben som Brink :
Slutligen vad det gäller immitationer och härmande av andra personer tycker jag det är super. Red länge med "Jan Brink ben" (övriga delar av hans ridning behöver inte omfattas, om man inte vill), att tänka sig att man har lika långa ben som Brink för att komma ner i sadeln, sluta knipa med knäna och få en stadig skänkel. Var bra för mig! Använde mig också av Lussans stolthet som idealbild. Här finns också centrerade ridningens bilder att t.ex. tänka att man inte har en underskänkel utan benet slutar ovanför knäet, eller att man har brandslangar som går ut ut fotsulorna osv osv.