Sv: Schabrak

Går Mias akademiska schabrak att beställa från någon shop på internet? hittar dem inte i någon butik här i närheten..

Jag har sökt runt lite på google nu och hittar inte någon som säljer de akademiska schabrakena:( kanske är jag bara värdelös på att söka på google men är det nån annan som hittat nått ställe där man kan beställa ifrån?

Jag frågade ÅF av Mias RS om de kunde beställa ett akademiskt schabrak till mig och det kunde de.

*kl*

Halv-OT men vad säger ni om att skaffa antikschabrak fast man har en "vanlig" sadel? :p Och tror ni man kan hitta något snyggt i "lite mindre än Full"-storlek (är det Cob på schabrak också tro?)
Jag tycker schabraken är snygga och det blir ju liite mer AR-style på utrustningen innan man skaffat sig en riktig sadel...

jag tycker nog att antikschabraken passar lite bättre till dressyrsadlar eller de till amazonassadlarna bättre än till de andra akademiska sadlarna:)
Framkanten är lixom skuren som till en dressyrsadel..:)

Jag använder mitt till en helt vanlig dressyrsadel. Det funkar bra. De Markus har är lite mindre i storleken än vanliga schabrak så de passar nog. Mitt passar bra till en 16,5" sadel.

1300, men det var ett vänskapspris.
Tillverkaren kommer förmodligen att ta 1500 för läderschabraken i framtiden.

:o De kommer.
Läderschabraket är gjort med Mias som förebild. Det går något längre ner än originalet, annars ganska likt.

Vad är det för sadel du har? Är lite inne på att köpa en och din sadel var fin :love:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är på väg och ska sälja min häst. Tänkte fråga vad hon som har haft honom på foder och även är den som köper vill ha för saker...
Svar
2
· Visningar
424
Senast: WildHorse
·
Ridning Hejsan! Har en hopphäst som jag inte passar alls i hoppningen med. Hon blir osäker och jag med. Jag tycker bara det är otäckt.. så...
Svar
16
· Visningar
2 145
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
297
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 102

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka