M
Mickis88
Sv: Igångsättning av bomb?
Ta inte illa upp bara, för jag menade absolut inte att din häst inte är välriden eller väluppfostrad. Ja det är ju ganska självklart att dom blir lite pigga och busiga om dom har stått ett tag, har själv en D-ponny hemma som rids igång nu efter lite vila. Och det är klart att dom tycker att det är kul att få komma ut.
Okej, vad bra Är hon så både på ridbanan och på uteritt ?
Min häst är riktigt väluppfostrad och välriden hon med, men ändå blir hon pigg och busig när hon stått, och det tycker jag att hon får göra. Det betyder inte att hon är elak, bara att hon kanske skuttar lite och är extra känslig för träd som rör sig i vinden.
Håller med faktiskt.
Jag kan rida med graman och sådant, men använder aldrig det. Jag tar hellre tag i själva problemet.
Hon är ju inte riden så mycket i vinter och då tycker jag gott hon kan få vara lite pigg.
Vi var iaf ute på en tur idag också!
Tyvärr packade snön sig (trots snösulor) så det blev ingen lång ritt.
Hon var snäll, men det gick undan!
Ta inte illa upp bara, för jag menade absolut inte att din häst inte är välriden eller väluppfostrad. Ja det är ju ganska självklart att dom blir lite pigga och busiga om dom har stått ett tag, har själv en D-ponny hemma som rids igång nu efter lite vila. Och det är klart att dom tycker att det är kul att få komma ut.
Okej, vad bra Är hon så både på ridbanan och på uteritt ?