Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
aha men det 'är väl olika från individid till individ,
Men det är väl bara arabiska fullblod som bär svansen naturligt hela tiden. Det händer väl för andra hästar någon gång då och då
Min häst, varmblod, bär svansen högt i trav och galopp, i så hage som när man rider, longerar eller tömkör. Han har mycket bra ryggmuskler och går oftast i en korrekt form nuförtiden. Förut, när han hade ryggproblem, var den slickad längs rumpan på han.
Men jag tror också, att det kan variera från häst till häst hur svansen bärs o.s.v. Min shettis har ju inga ryggmuskler, och inte går han i form heller, han är bara två, så har inga stora krav på han ännu.
Men ändå är svansen högt upp.
Har också varit med om hästar som haft rejäla ryggmuskler, och ändå haft en svans som bara hänger..
Tror inte det är någon som helst fara med din
jag kom och tänka på en sak.. Du sa att hästen höll svansen högt och gick i låg form när du tömkörde, men att allt det försvann när du satt upp. Tror du inte att hästen på något sätt blir låst av sadel/ryttare, eller liknande? prova oh rid barbacka och se vad som händer, eller prova att låta en annan rida hästen och se hur den reagerar, då får du ju även se själv från marken hur hästen jobbar med ryttare. Dessutom skulle jag nog vilja få ryggen igenomkollad, för säkerhetens skull. Det var lite tankar som dök upp i mitt huvud, jag menar absolut inte att du är dålig hästägare på något sätt, men ibland blir man lite "hemmablind" på ngt vänster, hoppas du kommer underfund med detta! lycka till!
Min häst, varmblod, bär svansen högt i trav och galopp, i så hage som när man rider, longerar eller tömkör. Han har mycket bra ryggmuskler och går oftast i en korrekt form nuförtiden. Förut, när han hade ryggproblem, var den slickad längs rumpan på han.
Men jag tror också, att det kan variera från häst till häst hur svansen bärs o.s.v. Min shettis har ju inga ryggmuskler, och inte går han i form heller, han är bara två, så har inga stora krav på han ännu.
Har också varit med om hästar som haft rejäla ryggmuskler, och ändå haft en svans som bara hänger..
Din häst kanske inte är tillräcklilgt stark för att gå i en högre form än den som är på longeringsfotot. Hur hör form begär du av din häst under ryttare? Det kan nog vara bra att få se det hela på bild eller film.
Om sadeln irriterar mycketkanske du skulle kunna se skillnad om du tömkör med resp utan sadel. Det borde vara så pass lätt att testa att det kan vara värt ett försök, även om det kanske inte är särskilt troligt att du får ett solkart svar.
Vet inte riktigt vad du ska göra åt "problemet" men om han tränar musklerna kommer det nog med tiden, eller så är det bara så han är skapt.