Bära svansen?

Sv: Bära svansen?

Min bär alltid sin svans om han inte är riktigt sur...men han är arab och dom bär väl alltid vad jag vet. Berömmer man honom mycket bär han den ännu högre :)

Vet inte riktigt vad du ska göra åt "problemet" men om han tränar musklerna kommer det nog med tiden, eller så är det bara så han är skapt.

Ja, om du såg filmen så orkar han inte gå i form hela tiden. Men jag tränar mycket markarbete, tömkörning, longering och klättring just för att bygga upp musklerna i ryggen. Så vi får väl se vad tiden visar ;) Det kanske kommer sen när han orkar bära sig!

Sv: Bära svansen?

vad jag har lärt mig så åker svansen upp när de går avslappnat i sin form..De går i rätt form och jobbar med ryggen. Min var jag tvungen att rida som en unghäst rätt länge för att hon skulle orka bära sig. Nu har vi kommit lite längre och då blir det lite automatiskt att hon höjer nacken men kan ändå bära sig på rätt sätt. och är avslappnad...

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 090
Hästvård Vi har stött på lite funderingar med vår häst. Han har varit spänd i ryggen och behandlades för detta. Veterinären var inte orolig utan...
Svar
0
· Visningar
534
Senast: slant98
·
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 858
Senast: BornAgain
·
Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
1 073
Senast: tessan.g
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama