A
Angmar
Sv: Galopp+kallblod=?
Ja hursomhelt kommenterade du mitt svar till axel som gällde travare- o då gällde det fortfarande kallblodstravare, o jag skrev definivt inget om halta eller lytta hästar utan att alla inte är intresserade av de raser/typer som i allmänhet anses vara bra dressyrhästar.
Okej, så nu har du enligt ditt resonemang gjort det till en sanning att "vi" köper billiga travare som knappt kan gå o lossas att vi kan rida dressyr? ELler?
Hur vet du att folk HÄRINNE på buke köper halta hästar o börjar "omskola" dom? Handlade inte diskussionen om att hästar , då specifikt travare kan ha en hel del problem som spänningar oliksidighet etc, som går att arbeta bort, - och inte på något sätt om att det skulle vara ok att jobba med en halt o lytt häst??
OCh vad det är tröttande med dessa rundgångs-missuppfattningar o feltolkningar o fördomar o gud vet allt.
Jag avser ingen specifik ras över huvud taget när jag kommenterar och ställer den fråga jag gör, så det har du fått om bakfoten, men jag borde fattat att frågan var för rak för att gå i god jord utan att folk skulle gå igång och haka upp sig på "sin" ras.
Jag kan förstå om du tolkat det rasmässigt utifrån trådens huvudrubrik, men eftersom vi i flertalet sidor kommit in på allmänna skavanker på flertalet hästar, och inte längre avser specifikt kallblodstravare, så tycker jag att min fråga är rätt allmänt ställd änd
Ja hursomhelt kommenterade du mitt svar till axel som gällde travare- o då gällde det fortfarande kallblodstravare, o jag skrev definivt inget om halta eller lytta hästar utan att alla inte är intresserade av de raser/typer som i allmänhet anses vara bra dressyrhästar.
Är det inte bättre då att säga som det är, att man ville ha en billigare häst?
Okej, så nu har du enligt ditt resonemang gjort det till en sanning att "vi" köper billiga travare som knappt kan gå o lossas att vi kan rida dressyr? ELler?
Som sagt, inte påstår jag att jag älskar bilar med rost för att jag inte har råd att köpa en rostfri, det blir ju befängt. Och det skrev jag också tydligt i inlägget, att det INTE i detta fallet handlade om ras eller individ utan rent allmänt. så nej, jag tycker inte att det är lågt att ställa frågan, dock är det en rak fråga ja. Jag vet en oändlig mängd folk som köpt hästar utifrån billighets aspekt ja - både halta och lytta.
Hur vet du att folk HÄRINNE på buke köper halta hästar o börjar "omskola" dom? Handlade inte diskussionen om att hästar , då specifikt travare kan ha en hel del problem som spänningar oliksidighet etc, som går att arbeta bort, - och inte på något sätt om att det skulle vara ok att jobba med en halt o lytt häst??
OCh vad det är tröttande med dessa rundgångs-missuppfattningar o feltolkningar o fördomar o gud vet allt.