Kraft bakifrån

Sv: Kraft bakifrån

:bow:
Det låter härligt det du skriver. Det är en härlig känsla att hitta rätt. Hoppas flera ryttare kommer dit.

Sv: Kraft bakifrån

Kul att du har hittat hit!! : )

Du kanske kan förklara i stallet, men ändå när jag läser det... så är det för luddigt för mig för att fatta...

Igår tex.. vad var det som var AR tänk i ritten, och vad var det inte, och i sådanan fall vad var det för skillnad mot en uppvärmning du skulle köra innan ett pass för din tränare (alltså inte AR-tränaren nu)?

Det är det jag fortfarande inte kan skilja på... En häst som inte är lösgjord och arbetar rätt går inte att få i någon bra form om man inte genom starka "hjälpmedel" tvingar den att böja på nacken, och det är fortfarande ingenting som jag vill kalla form över huvud taget..Därför finns det ingenting annat för mig...

Så ditt motto måste gälla många även i den klassiska läran, där ingen förhoppningsvis (i en underbar värld) vill se en spänd häst gå ett program.

Så du får nog utbilda mig lite till för att jag ska kunna se skillnaderna mellan din och min lära.. :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 489
Senast: Mabuse
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 483
Senast: Nepenthe
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 389
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
12 799
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar