Lite ögongodis på ridutrustning

Sv: Lite ögongodis på ridutrustning

snygg häst du har, har också ett varmblod o hon liknar ditt ganska mycket..

Va hittar ni alla fina saker???

Skit :p men tycker det liknar en del westernträns, kanske finner något bland den grenen.

Jadu, det finns ju väldigt breda nosgrimmor, men det knepiga är ju att hitta rätt färg. Annars kanske man kan be någon sadelmakare eller liknande knåpa ihop ett pannband? Kan ju kosta en del, men har man tur så :)

Bara man inte behöver köpa ett nytt träns för att få tag på nosgrimma så! :P
Pannband kan vi leva utan annars, även om det vore snyggt med något portugisiskt eller spanskt! :d
Det lustiga med färgen är att sadeln är svart+brun så tränset matchar faktiskt trots att tyglarna och bettet är svart! :rofl:

underbar utsikt vacker plats att bo
du gillar färg va det är kul
starka samiska färger skulle vara mycket snyggt också

:idea: Tack för tipset, samiska färger det var bra, passar bra för mig också. :laugh:

Ja visst man kan mixa från olika kulturer också men visst är samiskt coolt alltså.

Själv kör jag lite indian lite västern sen blir det lite spanskt kanske nåt från Camargue med vi får se. Så har vi ju islandshäst så hästarna för med sig det utseendet vi kör en del island stuk främst på våra ridkläder tex.
:):D:)

Träns och tyglar som jag tillverkat till Timon i förra veckan så att han hade något att "ha på sig" på medeltidsdagarna i Lund som var nu i helgen:

Timonsmedeltidstrnsb.jpg

Timonsmedeltidstrnsa.jpg

Material är återanvända gamla körtyglar, samt en rem till hingstbett, och en rem fr en nosgrimma i fullstorlek, plus en "halv" dressyrtygel,mittpluppen av rest-sulläder, söljorna är återanvända fr gamla kasserade träns och nosgrimmor etc. Dekornitarna är dels antika metallknappar med griphuvuden och metallknappar köpta i vanlig tygaffär. Stora dekorblecket mitt på är en gammal brosch där nålen är borttagen och hål norrade för nitning. Allting sytt med vaxad lintråd för hand.

Pris? 50 :- för metallknappar i tygaffären samt kanske för 5 :- narvsvärta till nackrem och nosrems mitt"plupp".

/KT

Bidrar väl med en bild på mitt nya träns. :bump:

Så himla fint och mjukt så det är en dröm att rida med. Tyglarna ser likadana ut som tränset.

21603001.jpg

nackremmen :p
den är lite för lång så den ska kortas av lite.

köpegods eller hemmabygge? :love: :d

Mitt nya vrålåk :D:love::love::love:

Håller på att designa snygg brösta och träns med ridkapson.

22057085.jpg

22057087.jpg

Ohh, längtar tills man får se brösta och träns :) Extremt fin sadel du har köpt dig!!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka