Lite ögongodis på ridutrustning

Sv: Lite ögongodis på ridutrustning

Tråkigt! :/
Svårt med lite udda storlekar.. När jag tänker efter så vet jag inte ens hus långt pannband kusen behöver, har aldrig använt pannband! :eek:

Pannbandet är inköpt på Aubiose i Borlänge, märket är Equality Line om jag inte minns fel. Och visst är det snyggt. :love:

Åh här vill jag vara med! Har ju massa kul utrustning :)
Modellerna är min Andalusier valack Lucero och min kompis Nordis sto Snärt Ella.

15960113.jpg

15960114.jpg

18634189.jpg

18673228.jpg

+ En massa annat kul om jag inte har foton på. Jag samlar på utrustningar :P Jag menar vem behöver kläder när det finns träns :angel:

Det var en väldans fin liten nordis! :)
Det var PRE:n med såklart men det är inte ofta man ser en nordsvensk så uppklädd! Fint namn med.;)

Citat:
Ursprungligen postat av Tess_PRE

Jag samlar på utrustningar :P Jag menar vem behöver kläder när det finns träns

Jag har hittat en själsfrände!

Jag håller på att flytta och har kommit på att jag är helt inne på er linje. En omgång rena sängkläder i sängen och en omgång smutsiga i tvätten. En omgång vinter-finkläder och en omgång sommar-finkläder. MINST fem omgångar stallkläder. Alla hästarna måste ha dubbla täcken för tänk om ett går sönder och hästen blir kall/blöt. Tolv kompletta set benlindor OCH ok för att jag har fyra hästar men varför har jag strax över 30 olika träns och kandar:confused:. Till detta kommer naturligtvis diverse benskydd, borstar, extra tyglar, bett mm., mm., mm..... i oändlighet. Man borde kanske sortera men sen å andra sidan min nya sadelkammare är ca 4,5 x 10 meter så jag borde får plats.

Du kan inte pm:a om vart det är köpt, samt pris? Ett sånt i svart skulle jag verkligen vilja ha ! :love:

*kl*

Inget speciellt egentligen, men nu har jag ett "nytt" träns till tokern! :) Syns knappt på bilderna, men det som är fint med det tycker jag är bredden på remmarna, nackstycket är ungefär en decimeter brett! :eek: ingen aning om hur jag ska hitta ett pannband) och så tycker jag färgen är finare än svart på en fux.

tabbeute1_1211889559.jpg

tabbeute2_1211889594.jpg

Syns inte bilderna eller är det bara från jobbdatorn det strular? :p

Här är dom igen isf:

tabbeute1_1211889559_4339779.jpg

tabbeute2_1211889594_4339780.jpg

En decimeters brett nackstycke var att ta i insåg jag när jag kollade noggrannare, men 7-8cm iaf! :angel:

Någon som har tips på pannband/nosgrimma som skulle kunna vara snyggt till?

Kanske inte Bling Bling direkt, men jag tycker detta är skitsnyggt!!

*host* farsans vind tror jag! :angel:
Ett riktigt gammalt körträns som krävde en del puts...

Men nu är det ju det där med att försöka hitta pannband och nosgrimma som matchar! :p

Skit :p men tycker det liknar en del westernträns, kanske finner något bland den grenen.

Jadu, det finns ju väldigt breda nosgrimmor, men det knepiga är ju att hitta rätt färg. Annars kanske man kan be någon sadelmakare eller liknande knåpa ihop ett pannband? Kan ju kosta en del, men har man tur så :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Rintränings- och utställningstråd
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka