Lite ögongodis på ridutrustning

Sv: Lite ögongodis på ridutrustning

Jag får väl ta och visa upp mitt gamla körträns igen då. Totalrenoverat av min duktiga sadelmakare.:bow:
Detta träns hittade jag ursprungligen i en gammal lada hemma, när jag var barn. Pannkläppen som hörde till var lös, så den har jag lyckats slarva bort i någon flytt. Nosgrimma fanns inte i oroginal, men jag tycker att det blev mer ridträns, och mindre körträns över det hela så här.

Tyglarna är totalt osnygga, men eftersom han gärna vill plocka in grejor i munnen och tugga på dem, får ha ha de fulaste tyglar jag har, lagade och dana.
trns1.jpg

Så här ser det ut på vrålåket.
jerry028.jpg

Senast ändrad:

Eller så fyndar man en äkta "tofs" på Hööks för 15 kr! :D
(Prov från inköpsavdelningen)

VA! :eek:
FUSK! *mutter*

Här har jag laggt ned massa timmar på min *host* fina toffs och så köper du en "riktig" för inga pengar alls! Rena rånet.
*avundsjuk*

Det här pannbandet gillar jag väldigt mycket:love:

Fellinitrns.jpg
pannband.jpg

Jag tycker att min sadel är förbannat snygg så jag kastar ut dein i tråden också!

2008-03-16009.jpg

Och så denna bara för att Cita inte ska få vara ensam om rosa!
hstarna062.jpg

Har satt in en bild på min nya sadel och nya schabraket som jag just har sytt. Hoppas det också fungerar i praktiken med mitt schabrak;)

snyggt! va duktig du är! sen vill vi ha uppsutten bild också såklart;)

Trådrån/lån.

Jag fastnade för den kombinationen av hack och sidepull :) Det måste jag prova!

Funkar otroligt bra! Man rider har både sidepullets möjligheter med att ta ledande tygeltag och slippa böja in näsan-effekten samtidigt som man lätt kan koppla in nödbromsen (i skogen) och överlinje-längaren (i paddocken). Jag kallar det lite flådigt för bettlöst pelham eller bettlöst kandar :D

(fel person att svara kanske..)
Jag har ett likadant fast svart. Tyckte det skulle passa jättefint till det lite breda Stübbentränset på kallblodet! Men tji fick jag, jag köpte ju den kortare ponnystorleken (eller cob var det nog) eftersom det var en "ponny" jag köpt, som visade sig ha (stor) fullstorlek! :crazy: :cry:
Ska testa det på varmblodet istället, men inbillar mig att det ser maffigare ut på en grövre häst!

Jag ville också ha ett till min häst, men eftersom jag vet att hon kräver långa pannband mätte jag i affären. Fullstorlek var flera cm för kort så det gick inte. Synd :cry:för det är nog det snyggaste pannband jag sett.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Rintränings- och utställningstråd
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka