Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Som vanligt dras det glada slutsatser att de som ifrågasätter eller bara frågar är bombade.
Hm, kan inte få in i skallen hur en piruett kan vara en öppnarörelse,
Om det är den delen som inte är på plats så är det ett fullt tänkbart alternativ, ja. Precis som jag avbryter en sluta genom att flytta tillbaka bakdelen.
Aha. Du menar att problemet alltid uppstår på samma sätt och under samma förutsättningar, och därför är det bara en patentlösning som funkar?
Jag tror att jag slutar att rida i sluta- tänker - Rakt fram.tillägg:
Jag rider inte ur sluta genom att putta in bakdelen heller faktiskt utan genom att flytta fram yttersk och bak innerhöften igen (blir ju i samma rörelse liksom)
Jag tror att jag slutar att rida i sluta- tänker - Rakt fram.
Från öppnan leder jag tillbaka framdelen.
Jag tror att jag slutar att rida i sluta- tänker - Rakt fram.
Om det är den delen som inte är på plats så är det ett fullt tänkbart alternativ, ja. Precis som jag avbryter en sluta genom att flytta tillbaka bakdelen.
Aha. Du menar att problemet alltid uppstår på samma sätt och under samma förutsättningar, och därför är det bara en patentlösning som funkar?
Sen undrar jag, vaddå ytterhjälperna? Yttertygeln brukar jag använda för att be hästen korta sin yttersida om baken vill in, men ytterskänkeln använder jag ogärna i det läget.
Du har naturligtvis förstått allt fel eftersom du läser in en massa saker i mina inlägg som inte står där utan som du har hittat på själv.
Till exempel att jag alltid skulle korrigera dubbla spår genom att putta in bakdelen med innerskänkeln.
Du kanske skulle börja läsa och tänka innan du kommer med dina -smileys.
Då hade du också läst att jag inte tror på patentlösningar. På tävling skulle jag kanske ta det säkra för det osäkra och rätta in framdelen. Hemma på träning är en annan sak.
Och det finns andra sätt att få in bakdelen än att använda innerskänkeln.
Så gör jag med.
KL
Hade problem med att gammeldamen ett tag hamnade på dubbla spår i högervarvet i galopp. Använde då öppnaTÄNK vilket hjälpte henne att bli rak. Jag rättar alltid framdelen på bakdelen när hästen hamnar på dubbla spår, tycker det är lättare än att försöka putta bakdelen på plats.
Om du bekymrar dig lite med att läsa igenom tråden så ser du att klassisk ridkonst folk har kommenterat om hur tävlingsryttarna i OS ser ut att göra i sina förberedelser inför piruetterna. Sist jag kollade går OS i tävlingsdressyr och döms enligt TR. Därav mitt inlägg så att dessa ser vad som gäller enligt TR, om de nu inte visste det. För att underlätta ännu mer för dig att förstå mitt inlägg så var det bigganl i inlägg # 24 som kommenterade. Axel svarade. Var inte orolig, skulle aldrig drömma om att komma in hit och börja mästra er om tävlingsdressyr helt på eget bevåg, man är väl mer rädd om livet än så.