Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Islandshäst Jag ska nu sälja mitt 12 åriga sto, islandssto , fin stam dock inte själv visad. Gett en avkomma, en hingst som blev jätte fin i sin...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 657
Islandshäst Jag undrar hur islandsryttare ser på detta med halvhalter, kan ni inte beskriva! Är det tygeltag, gör ni något med sätet, eller vikten...
2
Svar
39
· Visningar
5 125
Senast: emmiz79
·
D
Islandshäst Min häst är 7 år gammal och när jag rider honom i högre tempo i tölten så blir han passtaktig. Vad gör man åt det? Misstänker att han...
Svar
3
· Visningar
986
Senast: Nílhestur
·
C
Islandshäst Hejsan! Jag har en väldigt, väldigt envis islandshäst när jag ska lasta!! Sist jag var på tävling tog det 2.5 timme att lasta honom...
Svar
18
· Visningar
1 914
Senast: islandforever
·
M
Islandshäst Hej! Jag har en fråga som jag har gått och funderat på ett tag nu. Hur länge värmer ni upp era islandshästar innan ni ska ut på...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 441
Senast: MaddisPaddis
·
H
Islandshäst Vilket bett är bra att börja med då man har en unghäst?( islandshäst) Och vilken storlek brukar passa åt en som snart är två år...
Svar
7
· Visningar
2 613
Islandshäst Pratade just med hovis angående hur hovarna bedöms på hingstvisningarna, och måste kolla med er vad ni säger... Han menar att...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
11 302
Senast: Boj
·
Islandshäst Hej! Ja som ni förstår på rubriken, att min häst slår ganska lätt upp i galopp från pass, eller både jag och nej. Ibland håller han...
Svar
12
· Visningar
1 098
Senast: Lokkur
·
Islandshäst Det finns kanske någon sån här tråd men jag har inte sett någon på länge=)! Jag skulle vilja ha tips på en massa olika övningar som man...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
10 790
Senast: Michis
·
E
Islandshäst Har ett sto med bra blup (113) som jag funderar på att betäcka i sommar. Undrar var gränsen går för att få en sk bluphingst. Vet att 120...
2
Svar
25
· Visningar
4 297
Senast: daschni
·
Islandshäst för de som kan läsa isländska härinne:angel:. På www.hestafrettir.is finns en artikel som redogör för en gemensam internationell...
Svar
1
· Visningar
889
Senast: Sputnick
·
Islandshäst Jag är inte så insatt i islandsridning och sådär... Men innom western är det en hel del som köper sig framgång. Man köper en färdig häst...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 626
Senast: Roheryn
·
Islandshäst Finns det någon anledning för hästen att ha synligt musklad underhals. tex lättare för ökad tölt eller högre benlyft. De flesta hästar...
2
Svar
31
· Visningar
3 990
Senast: Osterang
·
E
Islandshäst Min polle Höttur måste klippas! Han blir svettig bara av att skritta ute i skogen. Vet bara inte hur jag ska klippa honom. Och så undrar...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 985
Senast: Ranger
·
M
Islandshäst Kan någon vänlig förklara för mig vad de olika tävlingsgrenarna är för något? Alltså vad de betyder, ex T1, T2 V5 osv och vilka som...
Svar
6
· Visningar
1 875
Senast: Zannaah
·
P
Islandshäst hur får man en isis i pass å tölt:confused:??? skriv här då tack!:bow:
2
Svar
34
· Visningar
2 483
Senast: Zannaah
·
D
Islandshäst Jag är nybörjare och funderar på att köpa häst. Min stora fråga är nu, efter att ha funderat funderat och åter funderat över köpet...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 925
Senast: Ranger
·
L
  • Låst
Islandshäst Hm, har lite funderingar på vad de menar när de säger t ex stupande bogar:confused: hur ser det ut, hur ska bogarna se ut för att vara...
Svar
1
· Visningar
1 119
Senast: Boj
·
Islandshäst Ja hur har erat islandshäst år varit 2008? Något bra minne från tävling? Hänt något annat kul med hästen eller i stallet t.ex Har...
2 3
Svar
59
· Visningar
5 156
Senast: tessinino
·
Islandshäst Jag har funderat kan en islandshäst ha pass, men ingen tölt? Alltså som man inte kan träna fram? Kan en islandshäst vara tregångare...
Svar
3
· Visningar
1 054
Senast: pernilla_s
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka