Hovarna på hingstarna??

Sv: Hovarna på hingstarna??

Men helt klart är att en grövre byggd häst får lägre poäng visad i normalhull, mot att visas i modell slimmad. Helt klart är också att hästar med plattfot/grunda sulor får lägre poäng på sina hovar än om hoven var lite mer utväxt och gammskodd under en längre tid.

Fö håller jag med och har skrivit det tidigare, dels behövs klarare riktlinjer och att även domarna kan avgöra när de har med en utväxt hov att göra. Ffa måste kanske riktlinjerna göras mera normala för rasen, och inte någon slags ideal bedömning hur hästen borde se ut med mänskliga mått mätt. Man måste se till verkligheten och hästens bästa som inkluderar hållbarhet och hälsa.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 157
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 520
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 649
Senast: Grazing
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 713
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025