Sv: Islandshäståret 2008
Ursäkta mitt språk till att börja med!
Men okej, din dumma jävla idiot som la dig i..
Stoet är mitt. Förra året i juni fick vi svaret efter röntgenplåtar att hon en REJÄL strålbenshälta i höger fram.
Vilken ALDRIG kan läka. Hon kan ALdrig mer bli ridhäst. Hon har dessutom exem, som hon lider rätt rejält av på somrarna.
Vi beslöt oss för att ta ett föl på henne som sista grej, innan hon får somna in. Tror du själv att det är lätt att ta ett sånt beslut?
TYCKER DU ATT HON SKA LIDA, FÖR ATT JAG SKA HA DET BRA, eller ska JAG TÄNKA PÅ HENNES BÄSTA???
& ja, jag är fly förbannad, förstår inte hur du kan yttra dig! det är bland det värsta jag gått/går igenom i hela mitt liv.
Att vi har satt "datum" beror på att vi inte tänker låta henne lida EN SOMMAR TILL ... vet inte hur du tänker, men såhär tänker jag!
veterinären sa att ni KAN prova att rida henne o se om det funkar för ev skogshäst. men DEt går inte, hon stegrar..
I somras med fölet hade hon så jobbigt med exemet så hon stötte bort fölet vissa gånger.. TYCKER DU DÅ ATT DET ÄR RÄTT ATT HA
HENNE KVAR, HON HAR INGET LIV KVAR SOM HÄST?????
JAG ÄLSKAR DROTTNING MER ÄN ALLT, tror du jag mår bättre av o höra idioter som dig yttra dig?
(ursäkta utbrottet)