Islandshäståret 2008

Sv: Islandshäståret 2008

Bra det ;)
Men förhoppningsvis blir han såpass bra att han kommer användas som hingst i Sverige. Dom på Flugumýri satsar på Landsmót 2010 med honom, och med den stammen så tycker jag nog att det borde bli något av honom.
Men man vet ju aldrig, så man ska inte hoppas för mtk i förväg.

Kolla www.flugumyri.com och klicka på Stódhestar, så finns han med där :)

/Anna

Han ser lovande ut med den stammen :love:
När har Ulla tänkt hämta hem honom? Blir din framtida tävlingsherre de då? ;):bump:

Ja, det tycker jag med!
Först o främst ska han ju ridas in, tränas o visas (förhoppningsvis då på Landsmót 2010) och sedan kan jag tänka mig att Ulla ska ta hem honom till Sverige. Men jag har faktiskt ingen aning! :crazy: Hon är rätt hemlighetsfull..
Men om han kmr till landsmót så kommer han ju inte hem förrän efter det.
Tävligshäst? Tja, man kan ju alltid hoppas.. ;)

/Anna

Jag köpte min första islänning :love:
Loki från Östergård!
Hämtade honom den 20 december.
min julklapp :love:

(japp jag har bytt användarnamn till Loki :D)

Jag köpte min andra häst i mars-08, ett underbart sto som heter Rispa. Jag har ridit in henne under året som gått och i slutet på juni fick hon ett alldeles underbart hingst föl, Bráði :laugh:

Rispa:
25512899.jpg

Bráði (OBS! foto: Emelie S-Kajle FA foto):
25562451.jpg

Min älskling Filma var tyvärr sjuk i nästan 3 månader vilket jag gjorde att jag tappade nästan all lust att aktivera mig i stallet, men nu är hon frisk igen och jag har inte varit lyckligare :laugh:

Filma:
25512900.jpg

Hoppas 2009 blir ett bra hästår ;)

Mitt islandshästår 2008 var både bra och dåligt, mest bra faktiskt.

Januari till slutet på maj var Garpur uppstallad här på skolan, Wången. Här blev han mest riden av en tjej som går året under mig (jag gick då andra året) eftersom jag var väldigt mycket sjuk just den vårterminen.

Sommarlovet tillsammans med Garpur var blandat.
Vi var inte alls på humör på träning eller motion, någon utav oss. Vi behövde sommarlov helt enkelt!
Efter att han fick vila några veckor provade jag igen och han var som en ny häst, så positiv och arbetsvillig.
Såklart vart jag med taggad, och se vart vi är idag! :)

I slutet på augusti for vi upp till mitt sista år här på Wången, nu under hösten har det gått kalas bra för både mig, min ridning och min häst.
Alla gångarter har utvecklats enormt under hösten 2008, många bra kurser för flera olika instruktörer, även massa ridlektioner på skoltid för bra lärare.
Jag har börjat med pass på Garpur, och har fått massa lov ord om honom av flera kunniga. Kalaskul!
Ska bli roligt att se under våren eftersom vi ska träna mer tävlingsinriktat. Får se hur det går, då vi inte har ens börjat tävlat... :angel:

Slänger med två galopp bilder
http://images5.bilddagboken.se/36/_u2/_u5/_u1/_u5/_u9/u251596/47351_1231334880.jpg
http://images5.bilddagboken.se/33/_u2/_u5/_u1/_u5/_u9/u251596/96484_1231334986.jpg

Från att inte ha någon galopp alls, till den första bilden (i sommras efter vilan) till den sista bilden (träningstävlingen i slutet av september).
Jag är medveten om min sits, lärarna påpekar ofta att jag sitter bättre på skolhästarna än på min egen häst, jag försöker jobba med det ;)

/ Caroline

Jättefint föl, men varför har h*n repgrimma? Föl är ju extra känsliga i nacken (och hela kroppen fö.)

Min kompis knyter repgrimmor och så fick hon en liten bit över en gång så då knöt hon en minigrimma som jag fick :laugh: Han har bara fått posera i den för jag tycker den är så söt, han har inte blivit ledd eller hanterad i den ;)

Visst är väl han till salu ?
Har sett annons på honom vill jag minnas ...

Synd att jag prompt ska ha en isabell om jag ska tömma plånboken mer, den där är kanonsöt !!

Det har hänt massor 08, men det som glädjer mej mest är nog ändå vårt lilla stoföl som föddes i slutet av maj:) på bilden är hon några timmar gammal, nu förtiden har hon ändrat färg helt och kommer senare att bli skimmel:love:

25589512.jpg

Nej nej skäck är bättre! Då finns det iaf några partier som inte ser smutsiga ut :p

Det bästa detta året var när Glaesir från Borgen föddes!!

e.Bjartur fra Egilsstödum

Här 6 dagar gammal o söt som socker
21295609.jpg

21295623.jpg

21295608.jpg

6 månaders ligist:devil:
25000683.jpg

Men söt som få
24925883.jpg

jag köpte min andra isis -08 (den första var helt fel för mej,så hon e såld till ett hem som kan med henne,)
vidja köpte jag hälften av i juli..hon har allt jag sökt, en kompis, en skogsmulle, söt, o snäll, lugn, o lyssnande.
jag ÄLSKAR henne. tyvärr har hon en gammal skada på hoven ,som gör at man inte kan träna hårt,men som skogsmulle e hon helt perfekt..
o hittills har ägandet till hälften (med arbetskompis) gått bra. vi rider 4 ggr i veckan , så 2 gånger per man..det har hon fixat hiittills,så det verkar som om det e vad vi skall fortsätta med, o då hinner man inte tänka tanken att ,neej,idag regnar det...eller så.utan man rider glatt sina 2 gånger.
kanske vi fölar med henne i framtiden? hon har 3 föl, alla hingstar..ett sto skulle vara på önskelistan.

Mitt hästår har varit helt upp och ner.
Glampi som jag har haft och tränat o tävlat på, skadade sig i slutet av januari förra året. drog då på sig en gaffelbandsskada, endast 5 år gammal.
Så sent som igår friskförklarades han :)
i Slutet av maj fick jag mitt efterlängtade föl, ett docksött litet stoföl e Jór f Kjartansstödum.
I november välkomnade vi våran nya medlem med öppna armar, en nu treårig hingst.

Ett upp och ner år, hoppas på ett stabilare 2009. Dock ska Mitt sto Drottning, tas bort i mars/ april.
men bortsett från det hoppas jag verkligen på detta året. då ska hingsten ridas in,
och tävlingarna fortsätter med Glampi :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 616
Senast: ako
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 516
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 157
Senast: Bison
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 236
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025