Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Z
Islandshäst Vad har man för typ av broddar när man rider istölt? För självklart har man väl broddar :rofl:?
Svar
14
· Visningar
1 919
Senast: Ljulius
·
Islandshäst Hej! Jag undrar om någon vet om man måste vara huvudmedlem i den klubb man representerar i Lag-SM? Eller "räcker" det med gästmedlem...
Svar
6
· Visningar
938
Islandshäst Jag har aldrig sysslat med islandshästar. Kanske ridit på en max 3 ggr i mitt liv. Men jag tycker om att lära mig nåt nytt så nu tänkte...
2
Svar
26
· Visningar
3 039
Senast: Roheryn
·
Islandshäst Vilka regler är det som gäller för hästskor under tävling? Tillåtna mått osv? Jag har försökt läsa tillägget men hittar inget, blir...
Svar
19
· Visningar
3 413
Senast: Blossi
·
A
Islandshäst Var, när och hur kvalar man till SM? Gärna inför, 2009. Inte så insatt i detta med SM , och hur man gör för att kvala ;) Tacksam för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 165
Senast: Michis
·
Islandshäst Hejsan När rider ni in era unghästar alla jag pratar med säger olika vissa säger att man ska börja när dom 2 och andra när dom är 5...
Svar
18
· Visningar
1 433
Z
Islandshäst Jag skulle gärna vilja veta lite mer om islandshäst tävlingar, är ju inte precis 100 på allt. Vad är tillåtet och vad är inte tillåtet...
Svar
10
· Visningar
1 432
Senast: yew98fq
·
J
Islandshäst Hej, Har försökt söka fram en liknande tråd men hittar ingen... Min ena isis har inte lärt sig att trava, och jag vet inte riktigt...
Svar
6
· Visningar
1 382
Senast: Lilla_My
·
Z
Islandshäst Måste man har ryttarlicens när man tävlar islandshäst (gångarttävlingar)? För då måste man väl har grönt kort också, vilket jag har för...
Svar
3
· Visningar
959
Senast: Zannaah
·
K
Islandshäst Idag pratade jag med en kompis som har en mycket trevlig femgångshäst. Bra grundgångarter och trevligt lynne. Min kompis har nu bestämt...
Svar
3
· Visningar
1 094
Senast: Boj
·
Islandshäst Det finns ju rätt många dräktiga islandsston som säljs just nu, och jag har lite frågor kring detta. Är det vanligt att man betäcker...
Svar
9
· Visningar
1 858
Senast: em76
·
Islandshäst Här kan ni lägga foton etc på nykomlingarna för året, dessa trådar tenderar till att bli långa i allmänhet. Därför kommer alla onödiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
18 463
Senast: sjoberga
·
J
Islandshäst Vad för slags häst kan man få för 40.000kr idag? Jooonii
2
Svar
23
· Visningar
3 060
Senast: Taefill
·
N
Islandshäst Som en del här säkert vet har jag inte ridit på typ 9 månader eller nått. nån enstaka gång bara. Naggurs medryttare har ridit han...
Svar
10
· Visningar
1 929
Senast: Naggur
·
Islandshäst Vilken är din favoritislandshingst? Lägg in bild oxå :D. Min personliga favorit är Geimfari från Lind :D! Det är min systers kompis...
Svar
1
· Visningar
877
Senast: Sputnick
·
Z
Islandshäst En fråga; Hur får ni hästarna att lyfta frambenen så högt i tölten? Viktboots? Några speciella övningar? Eller gör de det av sig själva...
Svar
18
· Visningar
7 222
Senast: Yoshi
·
T
Islandshäst Reynir Adalsteinn ( den äldre) skrev en väldigt bra artikel i Eidfaxi (har för mig det var i våras) om passen. Passen är en gångart som...
2
Svar
21
· Visningar
2 264
Senast: -moa-
·
Islandshäst Åh vilken liten pärla jag har köpt! :love: Igår va vi på vår alldeles första tävling tillsammans och allt gick bra. Grabben skötte...
2
Svar
23
· Visningar
1 832
Senast: LinnK
·
Z
Islandshäst Ämnet är precis som rubriken "Gissa vad hästen gör". Lägg in en bild, så får andra gissar vad hästen gör. Det kan vara allt från skritt...
Svar
15
· Visningar
1 841
Senast: Sputnick
·
Islandshäst Snart är de nyår och raketerna börjar då smälla. Funderar på hur ja ska göra med mina hästar då ja inte har någon box att ta in de i...
2
Svar
32
· Visningar
2 730
Senast: Minning
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025