40.000kr??

Sv: 40.000kr??

Fast det tycker inte jag, jag tycker knappt man får någon häst värd namnet (obs skämtsamt, så ingen tar illa upp) för under 50 tusen typ. Då menar jag typ halvblod och såna, inte småponnyer :)

Tycker du undervärderar mängder av hästar när du säger så:grin:

Sv: 40.000kr??

kl ot

Har priserna på de stora bruna gått ner de senaste åren när vi rekryterat så många till islänningarna istället?

Killen som var ute och chipmärkte mina föl var hästhandlare och enligt honom får man punga ut med 150 000 för ett vettigt halvblod, men då antar jag att han menar en häst som kan tävla på mellannivå i alla fall. För så mycket pengar får man en väldigt vettig islänning.

Men om man nu söker en mindre begåvad häst att mulla runt i skogen med så kanske de är lite övervärderade, eller hur var det nu, då vill man ha en häst som töltar klockrent utan underhåll även med en oerfaren ryttare...

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
768
Senast: Ajda
·
Utrustning Jag undrar vilken storlek på träns islandshästar brukar ha. Jag har ett träns i storlek cob som min fjordhäst växte ur. Har full på...
Svar
5
· Visningar
284
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I veckan pågår Gæðingakeppni-SM för Islandshästar på Himmelstalund i Norrköping. SVT träffade islandshästen Felix frá Gafli och Linnéa...
Svar
0
· Visningar
111
Senast: Gunnar
·
Träning Hej! Har en fundering på den svenska islandshäst landslaget. Hur tar folk sig dit? Har en kusin vars dotter verkligen vill tävla...
Svar
1
· Visningar
265
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025