Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

G
Islandshäst Mitt sto från Island kommer hem med första flyget i Januari, kan inte ta hem henne innan då hon har föl vid sidan just nu. Ni som tagit...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 371
Senast: skrutten
·
T
  • Låst
Islandshäst novis som jag är tycker jag att det pratas underligt på det här forumet. som exempel: "stångbett för att få upp huvudet på hästen" sa...
2 3
Svar
40
· Visningar
18 116
Senast: yew98fq
·
Islandshäst Det är något som jag funderat mycket på och kommit fram till en del slutsatser. Jag vill gärna höra vad andra kommit fram till så kan vi...
19 20 21
Svar
405
· Visningar
42 011
Senast: Zannaah
·
Z
Islandshäst Kände nu för att starta en pepptråd för tävlingar (samt träningar om det skulle vara så :)). Själv är jag hysteriskt nervös inför...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 142
Senast: islandforever
·
Islandshäst Sitter här och tittar på filmen från Strömsholms avelsbedömningar augusti 2008. Mest för att försöka öva upp mitt öga för att bli bättre...
Svar
11
· Visningar
2 390
Senast: ang
·
D
Islandshäst Sökte runt lite på SM-trådarna, men fick ingen solklar bild över hur man kvalar in till SM egentligen (vilka tävlingar man bör åka på...
2
Svar
31
· Visningar
3 055
Senast: Michis
·
M
Islandshäst Något jag funderat på... Här på buke verkar det som att de som finns som tävlar på lite högre nivå har flera hästar, eller har jag...
2
Svar
37
· Visningar
2 801
Senast: jezzibell
·
Islandshäst Asså jag får inte på dem!! Jo först får jag på dem och jag har kollat runt hur de ska sitta mm, och de sitter bra på tills jag börjat...
Svar
13
· Visningar
1 878
Senast: SteffH
·
S
Islandshäst Har en islandshästvallack f.02 som jag ska börja tävla nästa år. Han är femgångare men inte tränad i pass eftersom han inte är riktigt...
Svar
13
· Visningar
2 221
Senast: SteffH
·
Islandshäst Jag har efter att ha provat på islänningar på turridning blivit förtjust i dessa vackra små hästar. Jag skulle gärna vilja lära mig om...
Svar
9
· Visningar
1 153
Senast: Niangi
·
Islandshäst Jag har varit i kontakt med SIF och läst deras regelr angående härstammningskontroll för hästar som ska bedömmas. Men hittar bara att...
Svar
2
· Visningar
1 113
Senast: em76
·
H
Islandshäst Hejsan, jag har en häst som jag har börjat träna lite pass på och som har en väldigt fin sådan, men som gärna trampar sig precis vid...
Svar
5
· Visningar
1 368
Senast: LinnK
·
Islandshäst Det är väl inte ändrade åldersgränser på tävlingar eller? Jag funderar eftersom några istölttävlingar har gränsen vid 18 (dvs ungdom...
Svar
1
· Visningar
905
Senast: Michis
·
Islandshäst Hej! Nu e det så att vi kanske hade tänkt börja tävla med vårt islandsto. Och har hört lite om 2-gång, är det en bra gren att kanske...
Svar
1
· Visningar
1 136
Senast: Taefill
·
Islandshäst Viktboots använder ni er utav det? Vilken vikt är bäst?Dubbla eller enkla spännen? Ska man börja med en mindre vikt? Eller är...
2
Svar
21
· Visningar
12 416
Senast: islandforever
·
B
Islandshäst Som alla troligen vet så har jag en 5 gångs valack, 6 år nu :) Han har otroligt mycket pass i sig och därför blir tölten grymt...
2
Svar
27
· Visningar
3 776
Senast: Lokkur
·
Islandshäst Varför ska man använda boots? Va är de bra för?
Svar
3
· Visningar
1 020
Islandshäst När februari börjar har Vidar (min pålle) vilat i två månader och jag har tänkt sätta igång honom då. Hur brukar ni sätta igång era...
Svar
9
· Visningar
2 770
Senast: Ranger
·
N
Islandshäst Just nu äger jag två islandshästar. En gammal, halvpensionerad, underbar valack. Född 86. Och ett sto 91 som jag till största...
Svar
9
· Visningar
1 318
Senast: Norrberge
·
E
Islandshäst Hallå! (: Nu kommer alla som läst detta skriva "prata med en tränare" osv. Men kruxet är att jag nu behöver alla tips jag kan få, jag...
Svar
19
· Visningar
2 251
Senast: Naggur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka