Pepp-tråden (Islandshäst tävlingar)

Sv: Pepp-tråden (Islandshäst tävlingar)

KL

Jag kommer att starta;
Eidfaxi lätt 25 april, tölt och fyrgång. Ev med Börkur. Är inte säker dock, har inte fått svar från ägaren om han är upptagen än! Annars blir det med Gandur.
Sleipning Vårtävling 30-31 maj, V5 och T5 - Gandur
(Gandur)

Sen blir det säkert någon däremellen.

Sen har vi;
Sleipnir KM, T5 (Lúkas) T6 (ev Gandur).
Eidfaxi KM, V5 Gandur ev. T2. Lúkas tror jag. :)

Firmakeppni ska vi starta också! Gud vad kul det såg ut. Blir förmodligen med Gandur, då mitt kära Lok förmodligen blir mest stressad.

Muahaha. Ska dra med Madde och Hrói också!

Senast ändrad:

Ingen som ska tävla i Tingsryd den 5 april då :angel:? Eller Strokkur i sommar? Kanske ska vara med i någon Ofeigur tävling också, om Pokkis och jag sluta bråka med varandra.

Jag kanske ska var med på Ofeigur träningstävling men har inte bestämt mig än..Med pållen på bilden!!!

Är det också ett svartvitt monster ;)? Vilket datum är det och är de bara för klubbmedlemar eller för alla?

Yepp svartvitt monster...

Fyller sex i juli..Jag har inte ridit han så mycket men funderar på att ta mig ut som miljöträning..

Jag tror den är öppen för andra klubbar för annars hade jag nog inte tittat på den för jag är med i gandur och naggur..

Är det den i maj eller juni :D?

Är det den i maj eller juni :D?

Jag tror det var bägge två minns inte riktigt har inte papprena framför mig!
Men dom är lagda mitt i veckan på en onsdag och kan vara lite problematiskt om gubben jobbar..Har ju en knatte!

*kl*

Jag har som mål att Dökkvi och jag ska kunna ställa upp i någon lätt klass på Naggurs KM i början av oktober. Får väl se om vi når dit :)

Jag har i vart fall lovat mig själv att jag ska ställa upp i någon tävling under 2009, men det blir kanske bara blåbärshoppningen på de stora bruna på ridskolan. *s*

*kl*

Jag har i vart fall lovat mig själv att jag ska ställa upp i någon tävling under 2009, men det blir kanske bara blåbärshoppningen på de stora bruna på ridskolan. *s*

Du vågar dig på blåbärshoppning men inte islandshästävling???:confused:

Jag själv hade inte vågat blåbärshoppning!

Min kompis trodde hon inte skulle palla tävla och nu så tävlar hon så det rycker!!!

Naggur km ska jag nog också var med på!:D

Fast hon skrev att det var på dem stora bruna, så antar hon menar halvblod :idea:?

Ofeigur ska ha två träningstävlingar har jag hört. Jag ska försöka våga mig ut på en av dem... Men tänk vad nervöst det kommer att vara, jag har aldrig tävlat islandshäst trots att jag snart haft isisar i 7 år. Trots att jag tävlat storhäst innan dess och dessutom tävlar i en annan sport, så känns det som en enormt stor grej att ta sig ut på en träningstävling med min gamle pålle. Så vi får väl se, ska försöka lura en kompis eller min sambo att tävla hästen åt mig istället, så kan jag sitta i publiken och njuta istället:idea:

Jag har också försökt med att få någon annan att tävla henne. Men konstigt nog är det ingen som vill. Undra varför :angel:?

Hoppas på att kunna starta i en lätt tölt i maj med Ófeigur, men är ännu inte 100% säker på att han är färdig för tävlingsplatser. Med honom så är jag inte så orolig över vad han gör inne på banan, är mer orolig över att han sticker med mig under uppvärmningen (flög av senaste gång han stack med mig på ridplanen). Gillar annars att tävla, har tävlat tre gånger med Tvistur, dock så har det bara varit för att jag tycker att hela grejen är kul. Inte för att placera mig (alla gånger sist, vilket inte är så konstigt när man har en häst som går ren grisepass ;) )

Pokkis gångarter behöver jag sällan oroa mig för, hon har väldigt lätt bytna gångarter, och rena när man väl rider (och inte åker runt på henne som en moped). Men är sjukligt nervös på vad hon kommer göra inne på banan och även på uppvärmingen, häststackarn blir ju skogstokig inne i ridhus :crazy:.

Jaaa, vilken bra tråd....ska ut på första tävlingen i vår tänkte jag...jag är supernervös redan nu, även om jag inte ens anmält mig än....jag är rädd att min kära lilla häst bara ska gå i grisepass hela vägen *haha*Men jag ska tävla mot mig själv, inte andra, och gör man dåligt ifrån sig första tävlingen så kan man ju bli så mycket bättre till nästa gång. Måste ju börja någonstanns....
Vad är det för tävlingar ni tänkt åka ut på? Tävla vilka grenar? Tänkte köra vestur cupen, V5 och T8 (känns lite fånigt att lägga sig så lågt som V8, men ska vara glad om jag kommer runt ett varv i vardera hållet i tölten just nu *s* :rofl:) Har ni tå tips och triks för att nå dit ni vill....svårt att träna ordentligt i väglaget vi har nu (om man inte har lyxen att ha ridhus)

Nu är det bestämt att min ridlärare/tränare ska delta med Ófeigur i några icke-officiella tävlingar där man kan tävla i alla gångarter skilt. Hon ska delta med honom i stiltölt och skritt :) Får se hur det går... Tyvärr kan jag själv inte vara där och se då jag är på resa då :( Men stallägaren lovade att hon skulle filma :)

Jag har lust att starta öppen klass med Örn i fyrgången, men vi har inget tempo i tölten. Men jag vet inte om jag vågar, är ju trots allt en SM kval tävling :eek::D

/ Fega Carro :angel:

Jag har lust att starta öppen klass med Örn i fyrgången, men vi har inget tempo i tölten. Men jag vet inte om jag vågar, är ju trots allt en SM kval tävling :eek::D

/ Fega Carro :angel:

hm känner igen mig...Skulle vilja tävla i vanliga klasser men min häst har heller inget tempo i tölten....:angel:

Det kommer blir min favoritgren, helt klart ;). Pokkis tölt är inte den snabbaste precis.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 157
Senast: Bison
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 120
Senast: zarmino
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 556
Senast: Fiorano
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 931

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Förbereda hundar inför bebis?
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat