Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Islandshäst Läste någon stans för länge sedan att hästen inte är mogen kroppsmässigt för att tränas i pass förrens den är 8 år gammal. Vad anser ni...
Svar
7
· Visningar
1 757
Senast: seimur
·
J
Islandshäst Läste på en hemsida (kommer inte i håg vilken)under en rubrik "gångartsskola" om olika taktproblem i tölt, man kunde även se en häst i...
Svar
15
· Visningar
2 465
Senast: Niela
·
Islandshäst Har några frågor. Brukar dom visas mer än en gång? Eller räcker det med en avelsvisning? Kan man visa ett Islandsimporterat sto som...
2 3
Svar
59
· Visningar
6 967
Senast: samu65
·
Islandshäst Ja så här ligger det till jag har ridit isisar i 15 år men aldrig vågat tävla. Nu har jag en isläning som jag själv har töltsatt men han...
2
Svar
29
· Visningar
4 541
Senast: Is
·
N
Islandshäst Kanske en idé till en tråd för oss med planer på att bedömma sin häst?! Jag kommer inom snar framtiden få hem ett sto -05. Detta sto...
Svar
15
· Visningar
1 598
Senast: Norrberge
·
Islandshäst vad krävs för att vara med på en kvaltävling till sm? måste man ha en viss poäng för att vara med i kvaltävlingen eller kan vem som...
Svar
12
· Visningar
1 750
A
Islandshäst Hej! Letar sadel till min islandsvalack, och skullle behöva lite hjälp! Han är bara 5 år, och har fortfarande ganska typisk...
2
Svar
25
· Visningar
4 327
Senast: LinnK
·
Islandshäst Jag, som har haft min islandhäst i snart 6 år, har inte varit så intresserad av tölt. (ja, skamm på mig:o) Jag har mest tränat dressyr...
2
Svar
25
· Visningar
5 660
Senast: _Erica
·
G
Islandshäst Jag har en Gloi som är 36 i bom men 17,5" i sitsen vilket är för stort för mig. Jag funderar därför på att byta men då ev till en clic...
Svar
3
· Visningar
2 694
Senast: lotta334
·
J
Islandshäst När jag rider min häst på vanligt tränsbett så blir han väldigt spänd, har upp huvudet och sänker ryggen, det tar nästan hela ridpasset...
2
Svar
36
· Visningar
5 058
Senast: Jooonii
·
M
Islandshäst Jag som är både isis och storhäst person (ok, liten stor häst på 155cm max) sitter och klurar på alla olika åsikter om när man ska börja...
Svar
12
· Visningar
1 905
Senast: -moa-
·
Islandshäst Min medryttarhäst (hingst, snart 5 år) bråkar mycket vid ridningen just nu och även från marken. Har erfarenhet av dominanta hästar och...
Svar
10
· Visningar
2 374
Senast: Praefatio
·
S
Islandshäst Jag har ett vanligt, rakt bett som jag använder till min häst. Det ska vara snällt och mjukt mot hästen. Men, räknas det som vanligt...
Svar
1
· Visningar
849
Senast: Boj
·
Islandshäst Jag har de senaste dagarna haft väldigt intressanta diskussioner om skoning med folk i min omgivning. Det har varit allt från...
2
Svar
22
· Visningar
3 053
Senast: Skeila
·
S
Islandshäst Jag har en fråga ang detta med tävlingar. Jag planerar nämligen att debutera med min flicka nu i vår och har två tävlingar som ligger...
Svar
6
· Visningar
981
Senast: Minett
·
Islandshäst ska tävla på islandshästens dag i helsingborg i mars. de stora problemet är att min häst alltid blir superhet när de är många hästar i...
Svar
5
· Visningar
1 485
Senast: Anna Jonasson
·
Islandshäst Hej! Vet någon var man kan köpa ballboots/scalpers i storlek medium? hittar bara ställen som har en storlek och då är de Small...
Svar
15
· Visningar
2 079
Senast: Lokkur
·
L
Islandshäst Hej! Jag undrar vad ni har för bomvidd till era islandshästar och hur många graders vinkel sadlarna har. Vill veta hur graderna på...
Svar
15
· Visningar
5 980
Senast: Svalan
·
Islandshäst Gör min premiär den 22 mars på Orsasjön och börjar fundera över bla broddar. Räcker de vanliga eller kör man med isbrodd?
Svar
3
· Visningar
873
Senast: Boj
·
Islandshäst Jag har letat runt på SIFs hemsida, tror jag fattat rätt men för säkerhets skull frågar jag här och hoppas att någon vet :bow: Man...
Svar
2
· Visningar
1 030
Senast: Yllet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka