Sv: Fölforum 2008
Hej på er alla, nu är jag den lyckligaste i hela världen
Vera har fölat det myyyycket efterlängtade fölet. E: Berserkur frá Stykkisholmi och U: Vera frá Södulsholti. Efter fel beräkningar så har hon fölat ca. 1-2 veckor för tidigt. Men det var en mycket vackert stoföl som låg i hagen när Lisa skulle ge hästarna vatten. Lisa blev chockad och trodde att det låg ett rådjurskid i hagen men hon sprang till det lilla underverket i stället
Hon blev chockad eftersom hon inte visste vems fölet var eftersom det "kunde ju inte" vara Vera, hon skulle ju föla om en månad. Men hon såg med närmare inspektering att Vera var blodig på benen. Så Lisa ringde mig och jag blev helt chockad.
-VA?! Nej, det kan inte vara Veras. Vera min Vera??
-JA! Din vera! Fölet mår bra!
Jag åker med ilfart med bilden, med sambon och pappa insisterade på att få följa med
till nytillskottet.
När vi kommer dit så står hon upp och Lisa berättar att hon inte hade velat ligga på hela tiden som Lisa hade stått där, utan hon hade sprungit runt i hagen med mamma efter sig
Men när vi kom dit så lade hon sig ner och sov. Sedan försökte hon stappla sig upp igen och började tölta som en galning och bockade och hoppade runt.
Här kommer bilder på min lilla bebis. Jag tror att hon är fux med stjärn men hon var ljus runt ögonen och ljusa ögonfransar och gråljus kropp. Sen har hon ål. Vad kan det vara annars än fux?
Många hälsningar från Jeanette (på bilderna, en timme gammal) Född 30/6